Mexicaanse griep, chinese muur en veel zon! - Reisverslag uit Beijing, China van Rob Mo - WaarBenJij.nu Mexicaanse griep, chinese muur en veel zon! - Reisverslag uit Beijing, China van Rob Mo - WaarBenJij.nu

Mexicaanse griep, chinese muur en veel zon!

Door: Sabine en Mo

Blijf op de hoogte en volg Rob

18 Mei 2009 | China, Beijing

Ni Hao! PFFFFFF....!!!! Onze reis is zeer goed begonnen! We hadden vertraging met onze vlucht naar Londen met als gevolg dat we op Heathrow 30 minuten hadden om de vlucht naar Beijing te halen. Na een stevige hardloopwedstrijd en een bijna intieme douanecheck hebben we de vlucht gehaald!!! Whoehaa!!! Bij aankomst in Beijing mochten we het vliegtuig niet uit. Er kwam eerst een team met chinese mannetjes in pakjes met mondkapjes voor. Ze zetten een lasergun op je voorhoofd om te kijken of we koortsvrij waren. Gelukkig waren we gezond verklaard en konden we het vliegtuig uit. Hierna nog een check en moesten we een gezondheidsverklaring invullen en jawel daarna liet de douane ons het land binnen :) 1e dag rustig aan gedaan vanwege de jetlag en heerlijk geslapen 's nachts. Zondag naar de Verboden Stad en het Tianmenplein. Warm maar ontzettend mooi! Daarna naar de Tempel van de Hemelse Vrede erg mooi! Mooi straatje ontdekt met schorpioentjes op stokjes die je kan eten. Heerlijk gegeten maar wij hielden het bij de befaamde Peking Eend. Vandaag, jawel allebei, de Chinese muur beklommen!!! Mo is voor de 2e keer de trappen opgeklommen, HELD!!! Ik vond het voor de 1e keer al een beproeving en doe het echt NOOIT MEER!!! Er gaat nl. ook een heel mooi kabelbaantje naar boven!!!! Als trofee maar een t-shirt aangeschaft met "I've climed the great wall" staat erg charmant ;) Zoals jullie lezen vermaken we ons prima en hebben we al een paar keer tot tranen toe gelachen! Dikke kus en we houden jullie op de hoogte! Sab en Mo.

• 18 Mei 2009 - 09:05

Ina En John:

Hallo Sabina en Mo

Goed om jullie bericht te lezen dat jullie er zijn. He Mo die trainingen zijn zeker ergens goed voor geweest held. Blijf in ieder geval gezond en blijf vooral lachen samen.

dikke kus van ons

• 18 Mei 2009 - 10:12

Anneke & Will:

Hey dames
    Gelukig dus door de "griepcheck" heen! Schorpioentjes op een stokje ....... kan mij daar echt niets bij voorstellen, maar...... lands wijs, lands eer!
    Trouwens wat is er mis met Peking Duck. Lijkt mij ook fantastisch op de Muur en dan via de kabelbaan! Wij zijn ook onderweg in "den vreemde" dus kijken op jullie site wanneer we de kans hebben. Heel veel plezier samen en let op jullie zelf!
    groeten Anneke & Will

• 18 Mei 2009 - 10:53

Ingrid Hunter:

Tsja Sabine en Mo, hier is er niets nieuws te vermelden! Of je moet het interessant vinden dat er een slagboom voor het parkeerterrein is geplaatst.. Geniet lekker en ik volg jullie op de voet!
    gr. Ingrid

• 18 Mei 2009 - 11:50

Inken:

hey sab! bedankt voor je smsje, de chinese muur, cool! en dat om 4.00uur s'ochtends...woehahahahaha! hoop dat jullie snel wat foto's plaatsen,zit met smart te wachten...enjoy!!! kus

• 18 Mei 2009 - 14:56

Kiek & Katers:):

Hoi!!!!
    Cool zeg en al zoveel avontuur in die paar dagen hihi!Sms is aangekomen ook!
    Hier alles oke ook en totally knuffelig:)
    Jullie al spierpijn?.......morgen wel!dikke kus van mij xx

• 18 Mei 2009 - 16:45

Monique & Peter Cijs:

Hi Ladies,

Goed om te lezen dat jullie er zijn. De eerste dagen zijn goed verlopen, nou geniet ervan en we volgen jullie op de site.

Dikke knuffel van ons

• 18 Mei 2009 - 17:13

Harro:

Nou ik heb ook liever een ijsje op een stokje dan een schorpioen. Goed te horen dat reis goed is gegaan, en dat jullie gezond zijn. Is die gezondheidscheck toch niet zo grondig geweest;-)Kan niet wachten op de foto's

Knuf Harro

• 18 Mei 2009 - 20:57

Roby & Bas:

Hey meiden!

het klinkt allemaal erg goed!! En ik vind het ook erg leuk om af en toe een sms'je te krijgen, vooral om 4 uur 's ochtends :-).

Knap hoor Mo, voor de 2e keer de muur beklommen! En Sab, ook voor jou gaat ons petje af!!

Heel veel plezier nog en een dikke knuffel van ons!

Tot het volgende avontuur!

Liefs,
    Roby & Bas

• 19 Mei 2009 - 17:21

S.:

Ach de Chinese Muur. Schattig voor beginners. Ik neem aan dat dit klimmetje een oefening was voor de Himalaya? ;>
    Maarrre top hoor, have fun you crazy Dutch girls...

• 20 Mei 2009 - 10:26

Ron & Corin:

Hey ladies!

Klinkt goed allemaal! Behalve dat van die schorpioenen. Toch een beetje: "wat de boer niet kent...". Maar wat een geweldige dingen hebben jullie al gezien!! Wil ik ook!!! Ben nu al benieuwd naar jullie foto's! Mallorca was OK. We zaten in het verlengde van de "Bierstrasse" dus na wat spaanse tegenvallers toch maar aan de schnitzel. Ronald blij...elke dag frietjes!
    OK klaar, nu mag Ron...:

Ik heb de knobbelmeerkoet, purperkoet, audouins meeuw en monniksgier gezien. XX

• 20 Mei 2009 - 11:50

Marlies:

Oh... dames, ik ben wel benieuwd naar die bijna-intieme-douanecheck haha!

• 20 Mei 2009 - 12:26

Annie En Ingrid:

Hoi meiden, we gaan jullie volgen via de site. Volgens ons gaat jullie reis wel lukken als er nu al zoveel pret en lol is. Fijne vakantie en heel veel plezier.
    Tante Annie en Ingrid.

• 20 Mei 2009 - 21:16

Anita:

Hela, wat gaaf klinkt dat allemaal...geniet er maar lekker van!!!
    Ik blijf jullie volgen en zo nu en dan een berichtje achterlaten...ben ook zeer benieuwd naar de foto's...
    dikke kus van mij

• 21 Mei 2009 - 12:11

Suus En Khee-leng:

hey meiden,

wat een avonturen allemaal al zeg...met laserguns en douanechecks..haha

maar wat goed van jullie en wat gaaf dat jullie de chinese muur hebben beklommen...veel plezier nog een eet smakelijk...klinkt heerlijk die peking eend...hebben jullie de schorpioenen inmiddels ook al geprobeerd?

kus suus en khee-leng