Weer terug in China! - Reisverslag uit Yangshou, China van Rob Mo - WaarBenJij.nu Weer terug in China! - Reisverslag uit Yangshou, China van Rob Mo - WaarBenJij.nu

Weer terug in China!

Door: Sabine en Mo

Blijf op de hoogte en volg Rob

13 Juni 2009 | China, Yangshou

Ni Hao! Zondags hebben we afscheid genomen van de mensen in het Gauri Shankar Guest House. We hadden onze tassen al in de bus maar helaas het feest ging niet door! Er was weer een staking en dit zal ook de volgende dag nog zijn. Enige oplossing: Vliegen!!! Dus een ticket geboekt naar Kathmandu en op naar het vliegveld. Daar wachtte een klein vliegtuigje waar max. 20 personen in konden. Het was een prachtige vlucht waar we uit konden kijken op de Annapurna en het prachtige ruige landschap. Echter kon alleen Mo hiervan genieten en heeft Sab vooral het tapijt van het vliegtuigje bewonderd! De turbulentie was dus al helemaal op en top voor haar! Gelukkig vrij snel in Kathmandu en al snel zagen we dat de stakingen hier ook niet zachtzinnig waren verlopen. Toen werd Mo ziek dus het was al met al een beetje een roerige dag. 's Maandags laat op de dag hadden we een vlucht naar China. Gelukkig maar want daardoor kon Mo weer wat bijtrekken. Dinsdag vroeg in de morgen kwamen we aan in Kanton maar bleek onze aansluitende vlucht geannuleerd. De volgende was pas 8 uur later. Sab liet het hier niet bij zitten! Op naar de klantenservice! Daar kregen we binnen 5 min. een hotel met ontbijt en lunch aangeboden! Helemaal super!!! Lekker ff uitgerust daar en op naar Guilin. In Guilin hebben we wat geshopt en zijn we naar een van de grootste druipsteengrotten van de wereld geweest. Echt een mooie!!! Daarna zijn we naar Yangshou vertrokken. Eerste dag wat regen maar nu is het echt superwarm!!! Gisteren zijn we met Stina (chinese gids) op stap geweest. We hadden allebei een mooi rose fietsje waarmee we door het karstgebergte reden. Tijdens onze fiesttocht hadden we een relaxe bambooboottochtje over de Li rivier. Echt prachtig!!! Later naar de Moon Hill waar we echt voor de LAATSTE keer trappen omhoog zijn geklommen!!! Het was er prachtig echt een waanzinnig uitzicht!!! Nu gaan we nog even genieten in China en maandag vliegen we naar Hong Kong!!! Veel liefs Sab en Mo.

• 13 Juni 2009 - 07:19

Peter & Monique Cijs:

Hi Meiden,

Goed te lezen dat jullie het naar je zin hebben en naast het vliegen ook af en toe gaan fietsen ! De foto's van deze Rose bikes houden we tegoed. Geniet nog even in Hong Kong, ga lekker thee drinken op The Peak en tot snel.
    Groeten van Monique & je Pa xxx

• 13 Juni 2009 - 08:57

Mieke:

Hallo Ladies,

Fijn weer iets van jullie te horen!
    Ik ben echt reuze benieuwd naar de foto's.
    Geniet beiden nog lekker van deze week!
    Alvast een goede terugvlucht gewenst!

Grtjes Liefs Mieke
    pootjes van Jerrie en Bobo

• 13 Juni 2009 - 10:25

Sean&kiek:

Woh nog meer vliegen kicken. kan niet wachtn om al die miljoen foto's te zien met commentaar!
    Enjoy en kom maar veilg weer terug naar ons!
    xxkiek&sean

• 13 Juni 2009 - 18:04

Netty:

he dames
    fijn dat het zo leuk gaat.
    alleen die stakingen balen he.
    hoor van mo als jullie terug op nederlandse bodem zijn.
    goede vlucht terug
    netty jan en de rest

• 14 Juni 2009 - 09:12

Peter & Monique Cijs:

Hi Meiden,
    We zullen er vrijdag zijn!
    Geniet van jullie laatste vakantieweek.
    groeten en kus van
    Monique & je Pa xxx

• 14 Juni 2009 - 10:55

Roby:

Hey meiden!

Wat een chaos! Wel balen van die stakingen, maar gelukkig konden jullie nog op een andere manier jullie bestemming bereiken, alhoewel Sab daar niet echt zo vrolijk van werd... Gelukkig hebben jullie het allemaal weer overleefd en ik zou zeggen geniet nog even van de laatste paar dagen!!! Wat is de tijd toch weer voorbij gevlogen!!

Voor het geval jullie niet meer in de gelegenheid zijn om nog een berichtje achter te laten: Goeie reis terug en ik zie jullie sowieso vrijdag nog even om Sab haar sleutel terug te geven :-).

Dikke knuffel van ons!
    x Roby & Bas

• 15 Juni 2009 - 11:36

Inken:

Wow, het Karstgebergte...dat lijkt me zoooooi moooi! Nu ben ik echt een beetje jaloers...geniet nog even van de laatste dagen en Hong Kong en tot vrijdag! x

• 16 Juni 2009 - 14:51

Marlies:

Fijn dat jullie zulke bijzondere dingen meemaken!
    Maar Sabine, je mist hier ook het een en ander. En wij missen jou natuurlijk...

Goede reis nog dames!

• 16 Juni 2009 - 17:59

Martin:

hallo Monigue,

blijf lang weg....
    ook mooi weer,
    kom de hoeveelste weer weer terug
    groeten Martin

• 16 Juni 2009 - 19:19

Martin:

mijn foto's van de vakantie Hoenderloo zijn goed gelukt

• 17 Juni 2009 - 18:39

Nathalie:

Nog wezen stappen in Yangshuo? En gekke slangendrank gedronken of Long Island Ice Tea?

• 18 Juni 2009 - 09:20

Ina En John:

Dames wat een gedoe met al die stakingen. Flexibel zijn is dan een prioriteit, maar dat kun je rustig aan jullie overlaten hebben we wel gelezen. Het zit er nu bijna op voor jullie. We zijn erg benieuwd naar al jullie beeldmateriaal en verhalen. We zien jullie snel. groetjes en een goede en veilige terugreis. Kus van ons.