Vliegen over de Himalaya en drukte in Kathmandu - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Rob Mo - WaarBenJij.nu Vliegen over de Himalaya en drukte in Kathmandu - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Rob Mo - WaarBenJij.nu

Vliegen over de Himalaya en drukte in Kathmandu

Door: Sabine en Mo

Blijf op de hoogte en volg Rob

31 Mei 2009 | Nepal, Kathmandu

Namaste allemaal! Donderdag zijn we over de Himalaya naar Kathmandu gevlogen! Voordat we het vliegtuig in gingen werd onze temperatuur nog even gemeten. Nou 35,4 ? gaat het dan wel goed? Maar eenmaal boven de wolken hadden we een waanzinnig uitzicht!!! De piloot was nogal een stuntvlieger want na 4 rondjes (we konden nog niet landen) hadden we allebei bijna een greep gedaan naar de befaamde kotszakjes! Pff! Aangekomen in Kathmandu werden we meteen aangevallen door tientallen taxichauffeurs! Gelukkig kwam onze Sjaak ons snel tegemoet om ons naar het guesthouse te brengen. Wat overigens een fantastisch guesthouse is met prachtige tuin. Kathmandu is even omschakelen. Het is een drukte van jewelste, links lopen en rijden, veel straathonden, weeskinderen, vieze straatjes maar achter al deze dingen schuilen er echte schatten! Durbar square is prachtig. Mooie verschillende tempels bij elkaar. Volgens ons boek waren er mooie ivoren vensters al hebben we deze niet kunnen vinden?! Wel zat het er vol met duiven (ja nog erger dan op de Dam) en koeien! Daarna een wandeling gemaakt naar de Stoepa. Zo'n 45 min maar wel de moeite waard! Eenmaal boven was het prachtig en er leven nog veel apen! Het uitzicht over de stad is prachtig! Gisteren zijn we naar Patan geweest. Lekker rustig vergeleken met Kathmandu en een nog mooier Durbar square! En mooie achterafstraatjes. Vandaag wordt waarschijnlijk een rustig dagje want het regenseizoen is nu toch echt begonnen!!! Overigens genieten we hier van het veel te lekkere eten en is het een verademing dat er westerse toiletten zijn!!! en er engels gesproken wordt! Helaas kunnen we geen foto's uploaden maar proberen deze via de mail te versturen! Helaas hebben we niet van iedereen een mailadres...
Groetjes Sab en Mo

• 31 Mei 2009 - 08:13

Rosa:

Hoi meiden,

Wauw, wat klinkt 't allemaal kleurrijk en indrukwekkend.
    Fijn dat jullie je zo vermaken.

Geniet er maar goed van.

Dikke knuf Rosa

• 31 Mei 2009 - 08:47

Marije:

Namaste!

Jullie hebben toch wel n paraplu mee??? Wat vliegt de tijd trouwens....Hahahahahhahaha, duiven...dat doet mij denken aan iemand..... :-| En koeien trouwens ook....(was die piloot soms n oud-collega van mij? Bij ons kunnen ze er ook wat van!)
    Even iets heel anders; Sab, zou jij een leesboekje voor kinderen in het Chinees mee willen nemen? Rick is er nog steeds mee bezig en hij vindt het leuk... Ik hou het maar bij nummer 57, das makkelijker.
    En ik heb inmiddels contact gehad met Roby, als het goed is heb ik de foto's vandaag, ik ben erg benieuwd!
    Geniet er nog even van daar en tot snel,

Liefs,
    Marije, Chris en Marit

• 31 Mei 2009 - 09:51

Mieke:

Hoi Hoi,

Wat is het al genieten van jullie verhalen, in werkelijkheid is er natuurlijk nog mooier.
    Ik ga nu de foto's bekijken!
    Heel veel plezier.
    Groetjes Veel Liefs
    Mieke Jerrie en Bobo

• 31 Mei 2009 - 10:42

Kiek & Sean & Katers:

Woh geweldige foto's allemaal binnen gekomen!:)mijn man vraagt zich wel af..wie die twee happy chicks zijn op al die foto's?:) Blijf genieten and have fun!!
    xx uit Arnhem

• 31 Mei 2009 - 11:47

Inken:

nice pics!!

• 31 Mei 2009 - 15:39

Ina En John:

Hallo meiden,

Wat een leuke verhalen vertellen jullie en wat een ervaringen. We zijn blij dat we het digitaal kunnen volgen en zodoende weten dat jullie nog steeds grote afstanden onderweg zijn. De foto's hebben we ontvangen. Ze zien er mooi uit. We zijn weer erg benieuwd naar jullie volgende verhaal.

groetjes en dikke kus van ons

• 31 Mei 2009 - 16:42

Roby:

Hey Sab & Mo!

Wow, weer een geweldig mooi verhaal en de foto's zijn echt super!! Ik ben ze nu aan het bekijken en ze ondertussen aan het doorsturen naar Marije!

Verder gaat het leven hier in Arnhem gewoon door. Het weer is nog steeds super (en voor de verandering droog, in tegenstelling tot jullie huidige weerberichten :-P). Bas en ik zijn dan ook erg enthousiast geweest en wij hebben ons nieuwe zwembadje opgezet. Echt fantastisch! :-)

Nou meiden, geniet nog meer van jullie mooie reis en we zien de verhalen wel weer binnenkomen!

Dikke kus van ons!
    Roby & Bas

• 31 Mei 2009 - 19:42

Marije:

Hey zusje!

Mooie foto's, heb je al bepaald welke je boven je bed gaat hangen ;-)

Hier is alles goed, mevrouw loopt steeds beter, maar ze laat nog nie los nie.

• 31 Mei 2009 - 21:01

Anita:

Hela daar in verwegistan,
    Ik heb maar 1 woord, Wow!!! Kan wel zeggen geniet er van, maar als ik de verhalen allemaal zo lees doen jullie dat toch al wel...en Rammstein in de kroeg...helemaal top natuurlijk, hahahahaha...