Van gehandicapte via sportauto naar...... - Reisverslag uit Peking, China van Rob Mo - WaarBenJij.nu Van gehandicapte via sportauto naar...... - Reisverslag uit Peking, China van Rob Mo - WaarBenJij.nu

Van gehandicapte via sportauto naar......

Door: Sabine en Mo

Blijf op de hoogte en volg Rob

22 Mei 2009 | China, Peking

Ni Hao!
Na een aantal vermoeiende dagen Peking op de nachttrein gestapt naar Pingyao.Tussen de chinezen 10 uurtjes treinen... Wel heerlijk geslapen!!!
Pingyao is een Open Lucht Museum, stadswal en hele oude huisjes. Prachtig, maar helaas wel helemaal gericht op toeristen. Elk huisje is nu een winkel en je wordt overal aangesproken om vooral wat te kopen. Erg vermoeiend!!!
Omdat we niet nog een keer wilde treinen, hebben we de bus genomen naar Xian. Na 6 uurtjes kwamen we aan ver buiten de stad. Met een aantal andere toeristen een bus richting centrum genomen. We wilden, net als in Peking, lekker makkelijk een taxi nemen naar het hostel. Geen taxi die ons mee wilde nemen?! Uiteindelijk via een vriendelijke chinees in een tuktukje gestapt, bestuurd door een gehandicapte!!! En nee, ik heb niet gelachen!!! Die ons even vriendelijk lachend voor het verkeerde hostel afzette!!! Erg handig... Ons hostel laten bellen, die kwamen ons met een vreselijk gepimpte sportauto ophalen. In Xian Pagode bezocht en veel Boedha's gezien, dus we zijn weer helemaal zen... Heerlijk gegeten in de Moslimwijk, dim sum met lamsvlees. Omdat de vriendelijke ober ons niet goed begreep, was het 2e portie zelfs gratis!!
Permit, reistoestemming en de trein geregeld. Morgen vertrekken we naar TIBET!!!! We komen zondagavond aan en we proberen donderdag te vertrekken naar Kathmandu. We hebben een gids en een hotel, het is niet mogelijk om geheel zelfstandig in Tibet te reizen. Ook blijven we in en rondom Lhasa. We kunen helaas geen foto's plaatsen, misschien lukt ons dat in Nepal wel.
Het weer is prachtig, afgelopen dagen wel heel erg warm, gewoon rustig aan doen dus!!!

Liefs Sab&Mo

• 22 Mei 2009 - 14:40

Kiek&sean:

Echt niet gelachen in de tuk tuk SAB? Klinkt allemaal heel gaaf en lekker eten ook mmmmmm 2 porties hmmmmmm:)
    Sporty chickies in een car he!Snel die foto's als het lukt hihi!
    xx

• 22 Mei 2009 - 17:51

Inken:

Hahahahaha wat een verhalen weer, ik had dat wel willen zien met die gehandicapte! Respect voor je, Sab, hihi! Ben heel benieuwd hoe Tibet jullie gaat bevallen...ik wacht de verhalen weer af! Dikke kus!

• 23 Mei 2009 - 20:12

Roby & Bas:

Het zal ook 's niet hahahaha!

Spannend hoor! We zijn erg benieuwd naar de verhalen uit Tibet! Doe voorzichtig daar en we zien de verhalen (en hopelijk ook de foto's) graag tegemoet!

Dikke kus van ons, een lebber van Chendo en kopjes van onze katten :-)

XXX

• 24 Mei 2009 - 17:02

Anita:

In tegenstelling tot jou Sab, moest ik dus wel heel erg lachen, dat je je in hebt kunnen houden??? Maar goed, houd ons op de hoogte van al jullie komische reisverhalen en belevenissen...Have fun in Tibet

• 24 Mei 2009 - 17:15

Ina En John:

Hallo meiden,

Als alles goed is, zitten jullie nu in Tibet. We zijn benieuwd naar jullie belevenissen daar. Blijf vooral goed op jullie zelf passen. Jullie zijn nog maar ruim een week weg maar wat jullie al beleefd en afgereisd hebben, lukt sommige mensen niet eens in een heel mensenleven. Ook zijn we erg benieuwd naar jullie foto's. We wachten weer even af en houden de website goed in de gaten.

liefs van ons