In the jungle the mighty jungle....Hakuna Matata - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Rob Mo - WaarBenJij.nu In the jungle the mighty jungle....Hakuna Matata - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Rob Mo - WaarBenJij.nu

In the jungle the mighty jungle....Hakuna Matata

Door: Sabine en Mo

Blijf op de hoogte en volg Rob

06 Juni 2009 | Nepal, Pokhara

Namaste! Ons jungle avontuur begon met een prachtige en hobbelige busrit. Onze backpacks werden boven op het dak gebonden en we hadden lekkere wiebelstoelen. Die bagage boven op het dak viel nog mee, onderweg kwamen we veel bussen tegen met groepen mensen boven op het dak en zelfs een geit!!! Na heel wat angstaanjagende inhaalakties van onze chauffeur kwamen we aan in ons hotel. We moesten eerst even wennen aan de temperatuur pff... wat een warmte!!! Maar 's avonds gingen we naar een buitengewoon interessant museum... NOT! Wel interessant waren de metershoge hennepplanten die er overal te vinden waren! Daar rook het heerlijk! Haha! De volgende ochtend weer eens vroeg uit de veren, 6 uur aan het ontbijt. We gingen met een houten kano over het water waar Sab erg blij mee was.De kano wiebelde aan alle kanten en er zwommen krokodillen in het water. Hierna gingen we op safari met onze gids. Lopend door de jungle met wilde dieren!!! Na onze instructies wat je moet doen als je een beer, olifant of neushoorn tegenkomt konden we onze trip beginnen! Al snel kregen we door dat onze gids erg enthousiast werd, zelfs van de meest kleine wezentjes. Wij schrokken namelijk steeds als hij stopte, luisterde en ons aanwees waar het dier(tje) zat. Prachtige kevers haha! Na de apen, damherten, vele vogels en een pauw zagen we een beer voor ons lopen!!! Alle instructies werden overboord gegooid we moesten achter de beer aanrennen ?!?! Dit was echt spannend!!! Na dit avontuur weer terug in de kano op naar de olifanten die al lekker aan het zwemmen waren! Toen mochten we op de olifanten zitten en kregen we een douche met de slurf! Oftewel een enorme plens water over je heen!!! Lekkere waterpret met de olifanten! Mo's dream came true! 's Middags bleef Sab in het hotel want zij was helaas niet zo lekker. Maar Mo ging op de olifant de jungle in. Dit was wel hilarisch aangezien ik dacht een beer te zien maar dit een wild zwijn bleek te zijn!!! Haha! Vanalles gezien, apen, krokodillen, vogels, herten maar zeer speciaal en bijzonder wilde neushoorns!!! Na een prachtige zonsondergang weer terug naar het hotel waar Sab zich gelukkig alweer wat beter voelde! Volgende dag naar Pokhara. We zitten in het guest house waar Bas (vriend van Mo) een half jaar heeft gewoond. We zijn heel vriendelijk ontvangen en al snel kwamen de foto's van Bas op tafel! Hier lekker beetje relaxen en genieten van de omgeving! Vandaag naar Sarangot gereden en is Mo van de berg afgesprongen! Whoehaa! Wat was dat vet zeg!!! Was wel met een paraglider hoor!! Haha! Sab moest helaas nogal lang wachten tot ze werd opgehaald van de berg maar gelukkig is dit goed gekomen!!! Het uitzicht was in ieder geval geweldig!!! Al met al weer veel te veel om allemaal op te schrijven! Liefs Sab en Mo.

• 06 Juni 2009 - 10:41

Mieke:

Hoi Hoi,

Fijn weer iets van jullie te horen.
    Mo, your dream came true!

Wat gaaf allemaal!

Meiden, nog heel veel plezier, benut de tijd want het gaat snel allemaal.

Liefs Mieke Jerrie en Bobo

Dikke kus!

• 06 Juni 2009 - 14:15

Jelmer:

Hej ladies!
    Wat een mooie verhalen allemaal! Net als Inken ben ik ook wel jaloers hoor!
    Geniet er nog van want voor je het weet zit je weer in de bekrompen, georganiseerde draai van het leven dat Nederland heet! :p
    X

• 06 Juni 2009 - 15:04

Inken:

Geweldig dat wat jullie (Mo vooral) wilden doen, ook gelukt is! Dat draag je voor de rest van je leven bij je...
    Nog 2 weekjes en dan zit het er alweer op, wat vliegt de tijd. Haal er zoveel mogelijk uit en vooral....GENIET!!!!!
    Knuf!

• 06 Juni 2009 - 15:15

Netty:

fijn dat alles zo lekker loopt.
    Mo is weer een onvergetelijke ervaring rijker.
    jouw droom is uitgekomen

groetjes Jan Netty en derest

• 06 Juni 2009 - 15:20

Anita:

Wow, op een olifant de jungle in, jaha dat zou ik ook wel willen doen...en dan al die wilde dieren die je normaal in de dierentuin ziet...nogmaals wow...nou dat paragliden daar maak je mij niet blij mee...brrrr...moet er niet aan denken, heb namelijk hoogtevrees...zo nog 1 week en dan gaan An + Es en ik op vakantie...

• 06 Juni 2009 - 17:55

Tommie En Hobbes:

Wat een geweldige verhalen ben je weer helemaal beter bazinnetje? Wij hebben elke dag feest en rennen het hele huis door gooien met kattegrit en knuffelen is favoriet en slapennnnnnn.
    Cool die olifanten en vliegen van een berg woh!
    xxkiek

• 07 Juni 2009 - 18:18

Peter & Monique Cijs:

Hi Meiden,
    Vanmiddag na 17 dagen France zijn we weer thuis, hier alles o.k. en we hebben eerst alle verhalen en foto's op site bekeken. Jullie genieten met volle teugen !
    We blijven jullie volgen, geniet ervan!

groeten en kus van Monique & je Pa xxx

• 08 Juni 2009 - 06:50

Roby:

Hey meiden!

Wow wat een verhaal weer! Echt supergaaf!! Nog bedankt voor je sms'je Sab! Was leuk om weer ff op die manier te communiceren met elkaar ;-)

Ik zou zeggen, geniet nog even van de laatste twee weekjes, want de tijd gaat wel erg snel!!

Tot het volgende avontuur!

Dikke kus
    Roby & Bas

• 09 Juni 2009 - 19:05

Khee-leng En Suus:

hey hey,

zo zo een beetje beren opjagen haha das wel zielig hoor btje achter ze aanrennen enzo;) haha maar wat gaaf zeg door de jungle en op de olifant en paragliden errug vet hoor...

veel plezier nog en geniet er vooral nog ff van!!!

kus suus en khee-leng

• 10 Juni 2009 - 13:28

Anneke Will:

Hallo Ladies
    Ook wij zijn weer thuis vanuit Portugal-Spanje en Frankrijk. Hebben eerst maar eens even de tijd genomen om alle verslagen te lezen en de prachtige foto's te bekijken. Blijven jullie de volgende negen dagen in de gaten houden!
    Heel veel plezier
    groetjes

• 10 Juni 2009 - 21:43

John En Ina:

Hallo meiden,

wat een avonturen zeg. We worden er stil van. Jullie maken heel wat mee hoor. Jammer dat Sabine niet zo lekker was maar dit was gelukkig van korte duur. Geniet er nog maar even va, het is weer voorbij voor je het weet. We zijn erg benieuwd naar jullie fotos

groet en een dikke kus van ons

• 11 Juni 2009 - 06:28

Corin:

Ik wil ook douchen met olifanten!
    Vooralsnog had ik gisteren alleen bruin water uit de kraan....pff.
    Nog 1 dagje werken en dan heb ik weer weekend...joepie!
    Leuk om te horen wat jullie allemaal doen. Kan me d'r echt een beeld bij vormen! Vonnet ook erg mooie foto's en ben benieuwd naar de rest!