Negen miljoen fietsen in Beijing - Reisverslag uit Beijing, China van Rob Mo - WaarBenJij.nu Negen miljoen fietsen in Beijing - Reisverslag uit Beijing, China van Rob Mo - WaarBenJij.nu

Negen miljoen fietsen in Beijing

Door: Mo

Blijf op de hoogte en volg Rob

13 Mei 2007 | China, Beijing

Ni Hao ma? Hier gaat het prima! We hebben alweer een hoop gedaan de afgelopen dagen en we beginnen nu toch echt wel even moe te worden dus morgen eerst even relaxen en dan moeten we om vijf uur s'middags de trein hebben naar Pingyao. Een klein stadje even tussen Beijing en Xi'an. Het schijnt er erg mooi te zijn en dat je er even helemaal tot rust komt. Dat lijkt me wel wat! Even denken wat hebben we allemaal gedaan. De laatste dag in Xi'an hebben we de Pagode van de wilde ganzen bezocht. Niet zo heel erg bijzonder maar leuk voor even tussendoor. We moesten s'avonds namelijk de trein hebben naar Beijing. We hadden nu een soft-sleeper en dat beviel ons heel erg goed. Het was echt super luxe. We hadden een eigen tvschermpje en er waren maar 4 bedden in een kamertje. De deur kon dicht en we kregen pantoffeltjes! Woehaa! Wat wil een mens nog meer?? We hebben heerlijk kunnen slapen in de trein dus we kwamen redelijk fit aan op het station. Maar toen moesten we natuurlijk ons hostel vinden in een grote grote stad :) En echt overal fietsen!!! Maar op het station kwamen we een engels sprekende student tegen die ons meenam in de bus bij de bushalte werd iedereen geroepen door de busconducteur om ons de weg naar het metrostation te wijzen. En er liep een chinees met ons mee echt super. Nog een flinke wandeling gemaakt en eenmaal bij het hostel aangekomen bleek het een hotel te zijn en niet echt super. Maar we gingen het toch maar proberen. s'Middags zijn we naar een kennis van een vriend van de ouders van Nathalie gegaan. We hebben haar opgezocht in haar kantoor erg gezellie! s'Avonds hebben we in een super luxe restaurant de befaamde peking eend gegeten. Het duckie smaakte ons erg goed :) De volgende dag zijn we naar de verboden stad geweest erg mooi maar wel jammer dat er veel in de steigers stond. Je kan wel merken dat de Chinezen zich aan het voorbereiden zijn op Beijing 2008. Veel staat in de steigers en een hoop straatjes worden verscholen met mega reclameborden. We zitten inmiddels in een hostel echt veel gezelliger en super schoon! De volgende dag zijn we naar de muur gegaan bij Mutianyu. Echt super!! Je kon met de kabelbaan of zelf omhoog klimmen. Natuurlijk heb ik geklommen en heb ik nu wel wat spierpijn haha! Maar het voelde echt als on the top of the world! Het was waanzinnig!!! s'Avonds zijn we met drie nederlanders uit eten gegaan. Dat was echt gezellig! Lekker dumplings gegeten soort pasta-achtig iets. Daarna zijn we naar een echte karaokebar gegaan! Dit was erg leuk. De eerste waar we naar binnen wilden gaan leek ons iets anders aangezien er alleen mannen naar binnen gingen haha!! Maar toen kwamen we bij een andere en kregen we een luxe kamer. Een lekkere lange grote bank met een grote tv en 2 microfoons. De deur ging dicht en wij konden zingen!!! Echt heel apart maar wel gezellig aangezien we bij het eten thee hadden besteld maar in plaats daarvan bier kregen haha!!! Smaakte ook prima! Vandaag zijn we naar het Zomerpaleis geweest. Erg mooi en rustgevend. Wel moesten we weer klimmen dus nu heb ik echt spierpijn!!! We hebben nog een stukje in een bootje gevaren dat was erg leuk. Het is allemaal heel veel dus ik kan niet alles uitgebreid vertellen maar ja dat is natuurlijk ook niet echt boeiend! Ik begin nu wel het westerse eten een beetje te missen dus misschien neem ik morgen wel iets van de mac haha!!! Ik heb nog geen foto's kunnen plaatsen omdat hier geen usb aansluiting is. Nou tot het volgende berichtje! Wij gaan morgen naar Pingyao! Knuffel en kus aan iedereen xxx Mo.

  • 13 Mei 2007 - 17:17

    Roby:

    Hey Mo!

    Jeetje wat heb je alweer hoop gezien en gedaan!!! Maar wel heel erg leuk allemaal!!!
    Ik ben echt erg benieuwd naar de foto's, maar die komen nog wel. En anders zien we ze wel wanneer je weer terug bent in het regenachtige Nederland! ;-)

    Ja, hier regent het nog altijd. Het schijnt volgende week wel weer wat beter te worden, maar ja, het blijft Nederland!

    Ik heb verder niet zoveel bijzonders te melden. Afgelopen zaterdag hebben we het verjaardagsfeestje van Hans gehad! Dat was wel heel gezellig en gelukkig had Sabje twee goeie biertjes uitgekozen (m.b.v. tips van Inken :-)) om cadeau te geven :-D.

    Nou, ik ga er maar weer mee stoppen. Morgen weer werken, maar gelukkig heb ik deze week maar een korte werkweek vanwege Hemelvaart, dus extra laaang weekend :-)!!!

    Heel veel plezier nog en tot de volgende mail!

    Knuffel,
    Roby

  • 13 Mei 2007 - 19:13

    Lonneke En Elly:

    hoi is het leuk in china heb je er al veel gezien lekker eten hebben ze daar he nog veel plezier in china groetjes elly en lonneke en een kus je van lonneke

  • 13 Mei 2007 - 22:34

    Chris:

    émo!

    HEt is echt super om je berichtjes te lezen. Ik volg je op je kleine voetjes!

    btw Het weer is inderdaad klote hier :(

    liefs,

    Chris

  • 14 Mei 2007 - 09:26

    Ina Van Veldhuisen:

    Ha lieve Mo,
    Nou het ziet er allemaal heel goed uit en volgens mij hebben jullie het super naar jullie zin. De muur zal nu altijd speciaal voor je blijven als je die ergens terugziet op televisie of zo, dan denk je altijd 'daar heb ik zelf overheen gelopen' en zo zal je dat met meerdere dingen hebben.
    Bedankt voor je lieve sms-je voor moederdag en nog een keertje extra je telefoontje. Erg bedankt, ik vond het fijn je stem weer te horen.
    Je krijgt de groetjes van John.

    xxxdikke knuffel John en mama

  • 14 Mei 2007 - 23:15

    Wokkie:

    Geweldig om het te lezen. Probeer het me allemaal voor te stellen :D Veel plezier nog daaro in "china-land". Hier is het slecht weer buien en 16 graden en dat blijft voorlopig zo:(

    gr wokkie

  • 15 Mei 2007 - 03:00

    Inken:

    zo ben weer op de hoogte!geweldig wat je allemaal meemaakt en mooie fotos!ik vond het super je gisteren aan de telefoon te hebben gehad en je klonk zo dichtbij,de techniek staat nergens meer voor...check je site morgennacht weer ff en dan wordt het pas het weekeinde weer wrsch.verder heb ik niet zoveel te melden op dit moment,begin nu ook een beetje moe te worden(het is nu 5 uur s ochtends)..je krijgt de groeten van an en mijn moeder

  • 15 Mei 2007 - 14:51

    Sabine:

    Hé Mo!!!
    ik ben jaloers... enorm jaloers.... maar echt super dat je het zo naar je zin hebt!!!
    Ik heb nu gelukkig bijna weekend en het is pas dinsdag (tja je moet wat als ambtenaar!!).
    Ik mag morgen naar mijn grote vriend de tandarts. Dat wordt dus niet slapen en flink stressen morgen!!!
    Volgende week gaan Roby & Bas,Inken, Khee-Leng en ik Dim Sum eten!!! Is natuurlijk niet zoals bij jou, maar het komt in de buurt.....
    Ja,echt waar,Inken gaat het proberen!!
    Ik ben heel benieuwd hoe ze het vindt!!
    Geniet ze nog en tot je volgende berichtje!!!

    Liefs Sabine

  • 15 Mei 2007 - 17:27

    Cissy:

    Hoi monique Hier een berichtje van mij uit een regenachtige arnhem. Wat een verhalen en foto's zeg!! ik ben elke keer benieuwd waar je nu weer bent en wat je hebt meegemaakt. wat een mooi land zeg. als je terug bent wil ik alles van je horen! Het is wel stil zonder jou op het werk,ik mis het keten... Heel veel plezier verder en ik blijf zeker elke keer kijken wat je nu weer hebt meegemaakt. Groetjes cissy en een knuffeltje van kian (en ook de groeten van elvin).

  • 15 Mei 2007 - 17:57

    Kian:

    fdkoi,kjioijlkjudsgt6esgdc hfnhjfhduiea78rieuiudyf8iuer7836487urigjdfjghgufhjg98757y9ifut8uiuiogogkh98od986y9

    Vertaling van mijn mama:
    Nee dit is geen chinees maar ik kan nog niet zo goed typen. Mijn mama leest jou verhalen voor en dan moet ik heel erg hard lachen en ga ik flink brabbelen. Nu moet ik naar bed want het is al laat! Dag monique!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Beijing

Rob

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 107
Totaal aantal bezoekers 37452

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2014 - 24 September 2014

Java, Bali en Gili eilanden

31 Maart 2011 - 28 April 2011

Thailand en Cambodja

15 Mei 2009 - 19 Juni 2009

China, Tibet en Nepal

02 Mei 2007 - 20 Juni 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: