Stoffig maar ontzettend mooi! - Reisverslag uit Pingyao, China van Rob Mo - WaarBenJij.nu Stoffig maar ontzettend mooi! - Reisverslag uit Pingyao, China van Rob Mo - WaarBenJij.nu

Stoffig maar ontzettend mooi!

Door: Mo

Blijf op de hoogte en volg Rob

16 Mei 2007 | China, Pingyao

Hallo allemaal! Hier een berichtje vanuit Pingyao. We hebben onze treinreis weer overleefd. We hadden helaas een hard-sleeper en weer een plassende baby :s Maar dat hoort nu eenmaal bij China. Toen we hier aankwamen werden we opgehaald door het personeel van het hostel in een soort motorvoertuigje midden in de nacht. Het was erg mooi de straatjes zijn hier s'nachts verlicht met allemaal lampionnetjes. Dat is echt een sprookjesachtig gezicht super! Margo en Koen (2 nederlanders van de karaoke in Beijng) hadden ook hetzelfde hostel geboekt dus dat was wel heel gezellig. We hebben een heel leuk knus kamertje en een limburger Mark slaapt bij ons. Gisteren zijn we hier het stadje ingeweest en hebben we een aantal bezienswaardigheden bekeken. We kwamen aan in een tempel en voor ik het wist was ik helemaal gezegend door een of andere monnik of iets. Ik moest wierookstokjes aansteken en op een vlaggetje blazen best maf! En uiteraard aan het eind geld betalen. Ik kan het stadje hier moeilijk omschrijven omdat je het eigenlijk echt zelf moet zien. We zitten binnen de stadsmuur (deze is nog geheel intact dat is erg bijzonder in China). Alle huisjes zien er grauwig uit maar dat maakt het juist heel erg bijzonder. Ik krijg hier een beetje het gevoel van een oude western film. Heel gek eigenlijk maar dit komt denk ik ook omdat het gisteren nogal waaide en het nogal stoffig was. We komen hier helemaal tot rust en dat is heel erg fijn aangezien je de tijd echt wel even nodig hebt om alles op je in te laten werken. s'Avonds hebben we lekker een biertje gedronken met de andere nederlanders en daarna heerlijk geslapen. Vandaag zijn we naar een plaatsje wat verder op geweest. Daar hebben we rondgelopen in een huis waar een film is opgenomen; The rise of the red lantern. Het was wel mooi om te zien. We gingen er met z'n drieen naartoe, Mark was met ons mee. Onderweg kregen we pech met de bus maar we werden al snel weer opgepikt door een andere. Op de terugweg konden we op een of andere manier geen bus pakken en reden we met een chinees mee dit was best wel een beetje creepy maar dit voel uiteindelijk reuze mee. Haha! Ik vind het erg leuk dat ik van iedereen zulke leuke berichtjes krijg. Het is erg leuk om die hier te lezen! Morgen gaan we in de middag vertrekken naar Chengdu. Een 21 uur lange treinreis in een hard-sleeper. Hopelijk geen plassende baby dit keer! We zijn geloof ik de enige hier die dit hebben meegemaakt waarom wij?? Haha! Vandaag heb ik op de meest vieze wc tot nu toe geplast. Een schuurtje met een gleuf in de grond met een paar planken erop. Ach ja het went allemaal wel. Gelukkig heb ik niet al te veel moeite met die dingen. Morgenvroeg gaan we een fiets huren en over de stadsmuur fietsen. Daar heb ik wel veel zin in! Vanavond had ik een cheeseburger besteld, ik dacht eindelijk iets anders dan het chinese eten. Maar helaas viel hier de stroom uit en kreeg ik spaghetti. Deze was ook ontzettend lekker!!! Ik ga zo lekker even douchen en op tijd naar bed want ik ben echt bek af. Heel veel groetjes en liefs vanuit het mooie China en tot het volgende berichtje! xxx Mo.

  • 16 Mei 2007 - 18:27

    Cissy:

    He monique,
    ik zal morgen aan je denken als je zo lang onderweg bent. Je hebt mooie foto's gemaakt,echt leuk om te zien. Vandaag was het echt slecht weer in arnhem. Er was regen,regen en nog eens regen. nu is het eindelijk droog.
    als je terug in nederland bent kun je dus geen chinees-eten meer zien..het is maar goed dat we met personeelsuitje niet naar de chinees gaan hahaha
    Monique veel plezier en ik schrijf je weer gauw.
    Groetjes...

  • 16 Mei 2007 - 20:43

    Ina Van Veldhuisen:

    Hoi die Mo, nou wij gaan morgen 17/5 een paar daagjes met de motor weg dus dan kunnen we je ff niet volgen. Zaterdag zijn we weer terug. Als jij dus in de trein zit morgen, zullen we aan je denken en draaien we nog een extra rondje met de bike. Dit is wel geweldig leuk dat we kunnen zien waar je bent en wat je meemaakt en weten we tenminste dat het goed met je gaat. Pas maar op hoor om met Limburgers op stap te gaan....hihi je weet wat er van kan komen. Nou Erik Voskes is nu ook hier bij ons en hij komt ook even naar je website kijken en zet er nog even een berichtje op.
    groetjes en een dikke knuf van John en mama

  • 16 Mei 2007 - 20:46

    Wokkie:

    Mooi om weer te lezen. Heb het twee keer over gelezen :D

    Hey Cissy jij ook hier :D haha....ik ook

  • 16 Mei 2007 - 21:26

    Chris:

    Eej Motje!

    Wederom een leuk verhaal om te lezen. Ik zal morgen idem met je meeleven als je een hele dag in een stinkende trein zit.

    Ga zelf nu ff wat nasi warm maken, ik krijg juist zin in Chinees eten van je verhalen!

    x

    chris

  • 16 Mei 2007 - 21:43

    Erik Voskes:

    een leuk reisje ben je aan het maken.
    kan je ook even bij tnt china informeren
    of er een facature is.
    de arbeid hier wordnamelijk steeds minder.
    we zijn namelijk te duur.
    de groetjes en veel plezier.
    erik

  • 17 Mei 2007 - 19:08

    Anita:

    Hela daar in China, geweldig om te lezen wat ons Mo-tje allemaal meemaakt...eindelijk is dan de zon gaan schijnen hier in Velp...Ben benieuwd naar de foto´s, dus dat wordt een avond afspreken...hahaha...maar je kent het van ons!
    nou toedels vanuit Nederland en een dikke kus...

  • 17 Mei 2007 - 20:41

    Sean&kiek:

    HE MO!Wat cool die foto's en al die plassende baby's:)Zo gaaf om je verhalen en ervaringen te lezen en te zien!!!!Blijf veel schrijeven en nog steeds...........nog meer genieten!!!
    Groetjes aan Inken (die zit zo in de nachtdienst hier te surfen hahah:)
    xxxx

  • 18 Mei 2007 - 02:48

    Inken:

    geweldig al die ervaringen!k zou bijna jaloers worden...nee hoor je kent me!ik blijf lekker in arnhem.het is nu bijna 5 uur s ochtends nog ff en dan heb ik weekend!!!!ben er ook wel aan toe volgens mij heb ik nog nooit zo hard moeten werken als in deze nachtdiensten haha! vanavond drink ik er een (of twee of drie of..)op je! have fun en tot schnell! ps: groetjes terug aan s+k, jullie waren me weer net voor hihi!

  • 18 Mei 2007 - 03:00

    Inken:

    pps: hee sab ik lees net jouw bericht en tuurlijk ga ik mee chinezen maar weet nog steeds niet of ik voor de dim sum ga hoor! misschien gewoon een soepje en een sateetje....:) maar t wordt vast gezellig!jammer dat je er niet bij kunt zijn, mo..maar we zullen aan je denken!

  • 18 Mei 2007 - 10:54

    Barbara:

    Heey Monique,
    Eindelijk heb ik de mogelijkheid om eens naar jouw site te surfen! Wat een geweldige reis heb jij!Om al je verslagen en foto"s te bekijken was heel erg leuk.Wat een ervaring voor jou om dit van dichtbij mee te maken. Hier in Arnhem gebeurt niets bijzonders.Het is erg fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Het is te hopen dat je de volgende keer wel een lekkere cheeseburger kunt eten. Ik ga je zeker verder volgen op je reis! Nog veel plezier verder, en tot het volgende berichtje.

    groetjes van Barbara.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Pingyao

Rob

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 101
Totaal aantal bezoekers 37459

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2014 - 24 September 2014

Java, Bali en Gili eilanden

31 Maart 2011 - 28 April 2011

Thailand en Cambodja

15 Mei 2009 - 19 Juni 2009

China, Tibet en Nepal

02 Mei 2007 - 20 Juni 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: