Melk uit een cocosnoot :) - Reisverslag uit Sanya, China van Rob Mo - WaarBenJij.nu Melk uit een cocosnoot :) - Reisverslag uit Sanya, China van Rob Mo - WaarBenJij.nu

Melk uit een cocosnoot :)

Door: Mo

Blijf op de hoogte en volg Rob

15 Juni 2007 | China, Sanya

Hallo mensen! Hier een berichtje vanuit Sanya. Het was een heel gedoe om hier te komen echt weer een avontuurtje haha! We hadden een sleeper-bus genomen niet echt succesvol... We hadden een piepkleinbedje het was meer een liggende stoel. Maar toen kwamen er onderweg nog veel meer mensen in de bus zonder kaartje. Deze mensen gingen dus 'illegaal' mee. Iedere keer als je omkeek zat of lag er weer eentje naast je haha! Bij elke toll weg gingen ze op de grond liggen best grappig om te zien allemaal. Er zaten ook wat chinese jongens bij ons en heb daar een beetje mee gepraat via m'n woordenboekje. Op een gegeven moment werd ik versierd door een van hen haha! Echt super grappig! Eenmaal bij de boot aangekomen moesten we uit de bus terwijl we net sliepen! Stonden we daar midden in de nacht beetje slaperig en toen gingen we aan boord. Althans dit dachten we.. we werden meteen weer teruggeroepen want er waren teveel mensen voor onze bus. Heel gedoe veel ruzie makende chinezen maar na een uur vertrok de ferry dan eindelijk en gelukkig zaten we aan boord. We verblijven nu in een heerlijk hostel vlakbij de zee. Het is pas 2 maanden geopend en de mensen zijn ontzettend aardig en behulpzaam. Lucy een chinese toerist heeft voor het personeel en voor ons een BBQ georganiseerd. Dit was ontzettend leuk en lekker! Gisterenavond hebben we lekker vis gegeten aan het strand. Ik had een bord vol grote garnalen echt heerlijk! Beetje in de zon liggen en af en toe de zee in duiken is best wel even lekker voor een paar dagen. Gisteren zelfs melk uit een cocosnoot gedronken op een heerlijk zonnebed en onder een parasolletje hihi! Helaas is het vandaag niet echt strandweer :( Hier in Sanya zijn ontzettend veel russische toeristen en alles staat hier ook in het russisch. Ook beginnen de chinezen steeds russisch tegen je te praten best grappig!! Al merk je wel dat sommige dingen hier stukken duurder zijn. Morgen vliegen we naar Guangzhou en dan met bus of trein door naar Hong Kong. Ben benieuwd hoe het daar is. Het einde is nabij... Nog een paar dagen genieten! Dikke kus uit Hainan, Sanya! xxx Mo.

• 15 Juni 2007 - 17:06

Doetinchem:

Hi Lieve Mo,

Alweer een prachtig verslag van jullie bus en bootreis, ze te lezen is het eiland echt top met al die lekkere vissoorten! O.k. morgen dan naar Hong Kong, nou zoals je weet is je Pa daar ook geweest, aanrader is een boottocht door de haven & langs de skyline ( en het oude vliegveld ) en niet te vergeten met het kabeltreintje naar "de Peak" waar je heerlijk thee kan drinken in een Engels Tea house en een prachtig uitzicht hebt over de stad. De nightmarkt is ook erg bekend. Nou meid nog effe lekker genieten, het is zo woensdag en dat vindt je vader niet echt vervelend. groeten en dikke kus van Monique & je Paxxx

• 15 Juni 2007 - 17:27

Frederike:

Hallo Moniek

Blij dat jij ook eens van die leuke dingen meemaakt. Hebben we straks nog eens wat te kletsen. Geniet er nog even van, want het is bijna afgelooooooopen.

gr Frederike

• 15 Juni 2007 - 18:01

Barbara:

wat heb je weer een hoop meegemaakt en gezien zeg.Tsja en dan nu voorbereiden op je terugreis!Het zal wel weer wennen zijn voor je als je weer in Nederland bent, maar niemand kan je deze ervaring nog afpakken.Nog veel plezier verder en tot gauw!

• 15 Juni 2007 - 21:27

Chrisje:

Émo!!!!

Niet te geloven dat je alweer 2 maanden aan de andere kant van deze aardkloot zit! Hoop dat je, tijdens het drinken van je cocosnoot nog aan ons achterblijvers gedacht hebt!

Het weer hier wisselt heel erg, in Twente is het zwaar noodweer geweest, voor de rest is het klam en benauwend weer.

Ik zie je snel weer

groetjes,

Chris

• 15 Juni 2007 - 22:07

Elly :

hallo mo nog een paar dagen en dan weer terug bij ons op het dorp lekker werken.
    heb je er al weer zin? in wij zien jou graag terug.tot heel gauw.

• 16 Juni 2007 - 18:03

Wokkie:

Geniet er nog even van! Volgens mij kan je wel een boek schrijven over alles wat je hebt beleefd:D

gr wokkie

• 17 Juni 2007 - 10:50

Cissy:

Jeetje wat gaat de tijd eigenlijk snel dat je alweer bijna terug bent. Geniet nog even van je laatste dagen daar!

Tot gauw in nederland..arnhem..sprokkelweg
    (gaan we weer lekker keten op het werk).

Groetjes Cis

• 18 Juni 2007 - 07:49

Roby:

Hallo Mootje!

Wat een briljante ervaring weer! Hahaha!
    Hier gaat alles z'n gangetje. Het is weer maandag, dus ik zit weer fijn op kantoor :-(... Ach ja, het hoort erbij!

Nou meid, je hebt er alweer een hele wereldreis opzitten in 7 weken tijd!!! Ik denk dat wij elkaar deze week wel weer gaan zien en spreken, dus ik wens je alvast een hele goeie terugreis en tot heel snel!!! :-)

Dikke knuffel!
    Roby

• 19 Juni 2007 - 18:54

José Schilperoort:

Terwijl ik dit schrijf ben je al weer onderweg naar Nederland. Ik heb van Ina de site doorgekregen en ik vond het erg leuk je reisverslag te lezen. Het is een geweldige reis geworden waar je nog heel lang met veel plezier op terug zal kijken. Groetjes van José, de mam van Ellen.

• 19 Juni 2007 - 19:40

Doetinchem:

Hi Lieve Mo,

De laatste uurtjes voor je in Hong Kong City, als je dit nog leest voor dat je in de grote blauwe vogel stapt wensen wij jullie in iedergeval een goede en prettige vlucht en we zien je in iedergeval morgenmiddag op Schiphol. Nou meid nog een paar uurtjes genieten en tot morgen. groeten & dikke kus van Monique & je Pa xxx

• 19 Juni 2007 - 21:15

Cissy:

Hoi monique
    Ik wens je een veilige reis terug en bij deze (voor morgenmiddag..) alvast WELKOM TERUG!!

• 20 Juni 2007 - 21:52

Elly:

het laatste berichtje van mij.op 26 juni zien we mekaar en dan lekker bij praten over jou vakantie. allebei een vroege dienst is toch leuk om te weten. goede reis terug naar nederland tot 26 juni op het dorp!