Kip zonder kop en lekkere biertjes :) - Reisverslag uit Kunming, China van Rob Mo - WaarBenJij.nu Kip zonder kop en lekkere biertjes :) - Reisverslag uit Kunming, China van Rob Mo - WaarBenJij.nu

Kip zonder kop en lekkere biertjes :)

Door: Mo

Blijf op de hoogte en volg Rob

03 Juni 2007 | China, Kunming

Hallo allemaal! Ik ben nu in Kunming en ga vanavond richting Guilin, Yangshou. In Dali zijn we nog naar een echte chinese markt geweest. Dit was erg leuk om te zien. Je kan er alles kopen. Fruit, vlees, vis etc. Natuurlijk ook levende beesten en jawel die worden ter plekke voor je geslacht. Toen we daar liepen werd er net een kip geslacht. Daarna zijn we nog even gaan shoppen en s'avonds lekker een slaapmutje genomen warme choco met baileys heerlijk! De volgende dag zijn we met de bus naar Kunming gegaan. Het was niet zo ver ongeveer 5 uur rijden toch word je wel gaar in zo'n bus dus hebben we s'avonds nog een beetje gechilled op het schitterende dakterras hier! We merken nu wel dat we wat slomer worden en niet echt veel energie hebben om nog zoveel te doen dus we doen het lekker rustig aan! De volgende dag wilde we naar een markt maar die bleek al afgelopen te zijn en hebben we ons maar naar het park laten rijden. Haha een taxirit van bijna een uur! We hebben daar lekker rondgelopen en genoten van alle chinezen die zich ontzettend vermaken in zo'n park. Muziek, dansen, spelletjes spelen en waterfietsen. Jawel, wij hebben ook gewaterfietst erg leuk! Later op de dag hebben we ons laten masseren door blinden. Dat is iets wat je hier veel ziet. Een straat vol met blinden in witte jassen die je dan gaan masseren. Het was wel even lekker! Al kwam de stress later nog in het restaurant waar ze ons niet begrepen haha! We hadden het toen echt even gehad met de chinezen! Gisteren zijn we naar het Stenen Woud geweest. Dit was echt schitterend! Even een stuk doorlopen en je komt geen chinees meer tegen echt heerlijk even. Ik weet niet of het aan Kunming ligt of aan ons maar de chinezen begrijpen ons hier een stuk minder dan ergens anders. Wijs je 5 keer naar je toiletrol en probeer je op verschillende manieren wc te zeggen komen ze met de rekening aan zetten haha! Wat een domme chinezen af en toe! s'Avonds hebben we heerlijk biertjes gedronken met een stel chinese jongens. We hebben ontzettend gelachen! Helaas ging het uitslapen niet echt goed vanmorgen aangezien we met allemaal mannen op de kamer liggen en die ontzettend veel lawaai maken als ze opstaan! Haha! Weet niet of het aan de mannen ligt hoor. Nou ik zal over een paar dagen wel weer een berichtje plaatsen foto's volgen nog al heb ik er niet zoveel gemaakt. Heel veel groetjes en een dikke kus Mo.

  • 03 Juni 2007 - 13:10

    Liliana:

    Lieve Monique,

    We genieten op straat mee van je reis en moeten erg lachen om je avonturen.
    Je krijgt de hartelijke groeten van alle bewoners van de Sprokkelweg.
    We kijken uit naar je volgende belevenis.

    Groetjes,
    Liliana en de rest.

  • 03 Juni 2007 - 14:03

    Tineke:

    Hoi Monique,
    Ik kijk elke weer uit naar nieuwe berichten van je!
    Het is wel een hele ervaring!
    Geniet er nog van!!

  • 03 Juni 2007 - 15:41

    Doetinchem:

    Hi lieve Mo,

    We zijn weer thuis, hebben heerlijke weken gehad met de motoren en tent in France met nogal wisselende weersomstandigheden en morgen is alles weer "normaal". We hebben vandaag alle leuke verslagen van je gelezen en genoten van de fraaie foto's ! Vanmorgen kwam via het ANP het bericht dat in het zuidwesten van China in Pu'erh City (de provicie Yunnan) een zware aardbeving heeft plaatsgevonden (6.4. op de schaal van Richter)nogal wat doden en gewonden en natuurlijk vele zijn dakloos geworden. Hadden jullie deze provicie ook willen bezoeken? Nou meid, veel plezier en we kijken uit naar je nieuwe bericht. groeten en dikke kus van Monique & je Pa xxx

  • 03 Juni 2007 - 19:06

    Dagmar & Mieke:

    Lieve mo,

    Leuk dat je het zo naar je zin hebt daar!
    We zijn nu al je verhalen aan het uitdraaiien voor Mieke!
    Ook Mieke vind het leuk dat je het zo na je zin hebt!

    Nog heel veel plezier daar:D
    Enne Follow your Star!!;)

    Dagmar, Mieke & en aanhang:P

    (p.s. Hoeveel verhalen komen er nog:)
    Kunnen we die ook uitfdraaiien:))

    Dikke knuf kus Dagmar en Mieke:)..
    (L)

  • 04 Juni 2007 - 06:37

    Roby:

    Hey Mo!

    Wat een belevenis weer! Ik kan me wel voorstellen dat jullie het op een gegeven moment even helemaal gehad hebben! Helemaal wanneer je ze niet duidelijk kunt maken wat je bedoeld!!! Maar ja, gelukkig gaat het verder allemaal wel goed! :-)
    Hier loopt ook alles gewoon door. Het weer is een stuk beter geworden (het is droog en het zonnetje schijnt weer) :-). Nu maar hopen dat het even zo blijft!
    Nou meid, ik ga er weer mee stoppen! Tot je volgende mail!

    Knuffel uit het zonnige Arnhem!

    Liefs,
    Roby

  • 05 Juni 2007 - 10:41

    Sonja:

    Hoi Monique,

    Wat leuk om al je verhalen te lezen, je maakt er inderdaad van alles mee!!!
    Kan me voorstellen dat je nu wel effe genoeg chinezen hebt gezien (haha)
    Geniet er nog maar even van, voor je het weet ben je weer thuis !!! Ik blijf je verhalen volgen....
    Nou meid heel veel plezier nog daar in china en ik zal aan je denken als ik aan het werk ben met dit mooie weer (+/- 24 graden).

    Groetjes Sonja

  • 06 Juni 2007 - 20:51

    Fabio:

    Heey mo ik lees net dat je al een tijdje in china zit ik schaam me diep dat ik jou vergeten bent dat je op pad bent daar in het zeer mooie maar rare land haha. Nee ik vind jou verhalen dan ook erg leuk om te lezen ik heb ze ook allemaal in ruk gelezen zodat ik weer ook een beetje up to date bent hihi wel laat maar toch ik weet nu waar je uit hangt op dit moment. nou have fun daar en ik hoop gauw een nieuw verhaal van jou te lezen heel veel groetjes

    fabio

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Kunming

Rob

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 37447

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2014 - 24 September 2014

Java, Bali en Gili eilanden

31 Maart 2011 - 28 April 2011

Thailand en Cambodja

15 Mei 2009 - 19 Juni 2009

China, Tibet en Nepal

02 Mei 2007 - 20 Juni 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: