En de rest van Shanghai - Reisverslag uit Shanghai, China van Rob Mo - WaarBenJij.nu En de rest van Shanghai - Reisverslag uit Shanghai, China van Rob Mo - WaarBenJij.nu

En de rest van Shanghai

Door: Mo

Blijf op de hoogte en volg Rob

05 Mei 2007 | China, Shanghai

Zo we hebben net gegeten dus ik zal nog even vertellen hoe het hier verder is. Shanghai is erg luidruchtig echt alle auto's en brommers toeteren de hele dag door! Chinezen zijn inderdaad niet echt frisse mensen ik kan nog niet aan al dat gespuug wennen. Ze rochelen echt keihard! Vandaag zijn we naar de Yu Yuan tuin geweest dat was echt heel erg mooi. We moesten wel ons best doen om er te komen aangezien het erg druk was echt de chinezen vliegen je hier om je oren! Daarna zijn we naar een heel oud theehuis geweest en heb daar Mo Lan Yellow Tea gedronken. Haha! Je kreeg er wel wat rare versnaperingen bij. Kleine eitjes ? hele vieze snoepjes en iets wat eruit zag als caramel maar smaakte naar rubber. Nee, Sab hier smaakt toch echt niet alles naar kip!! Maar gisteren heb ik wel echt vet lekker gegeten. En dat gaat me al erg goed af met stokjes. Het is ook erg leuk dat het allemaal zo goedkoop is :) Ik heb inmiddels ook een chinees telnr voor degene die het nodig hebben het is : 008615921447162 Morgen gaan Nathalie en ik naar Xi'an. Er waren helaas geen treintickets meer voor Beijng voor de komende dagen dus hebben we de route maar op de kop gezet... Ben wel benieuwd hoe het in de rest van China is. Gepko gaat alleen verder we hebben gezegd dat we liever niet met hem verder reizen. Helaas klikte dit niet. Maar Nathalie en ik gaan gewoon saampjes verder. Misschien dat we de laatste week alleen reizen omdat we dan verschillende dingen willen zien. Maar dat zien we dan nog wel even. Op zich is alles wel goed te regelen ook al spreek ik geen chinees. Hallo en bedankt maar meer lukt toch echt niet. Bij de meeste restaurantjes heb je plaatjes van het eten dus kan je aanwijzen wat je wilt hebben. Toch is het nog iedere keer een verassing wat het zal zijn. Het kan dus best dat ik een of ander raar beest heb gegeten maar ik weet het niet. Nou ik ga zo lekker slapen aangezien de wekker weer erg vroeg gaat...Dikke chinese knuffel vanuit Shanghai!

  • 07 Mei 2007 - 01:01

    Inken En Anne-marie:

    ni hao! het is hier nu 3 uur s nachts en wij zijn aan het werk...nou ja vooral aan het internetten haha! hoe laat is het daar eigenlijk? je kunt nix terugsturen maar wel smsen ik zal meteen je nr opslaan! morgennacht checken we je site weer en an vraagt of je info kunt meenemen over xian..dus wie weet lezen we mo nacht weer wat nieuws.an heeft weer een vraag:hoe lang heb je gevlogen? groetjes aan nathalie en gepko..oh nee dat kan niet meer:) enjoy en tot lezens! dikke kus van ons!

  • 07 Mei 2007 - 01:08

    Inken:

    oh ja had je nou nog VangKwak meegenomen? :)

  • 07 Mei 2007 - 08:53

    Roby:

    Hey Mo!

    Het klinkt allemaal heel mooi! Wel knap van je dat je al met stokjes kan eten. Ik heb dat ook wel 's geprobeerd, maar met vork en mes eten gaat dan toch een stuk sneller :-P!
    Gelukkig klikt het met Nathalie wel goed. Dan sta je er toch niet helemaal alleen voor! Enne wat de taal betreft, aan het einde van deze zeven weken spreek je gewoon vloeiend Chinees hoor! Hahahaha ;-)

    Verder ben ik weer hard aan het werk (behalve op dit moment dan hihi) en het weer is ook weer een stuk minder geworden... Regen, regen en nog 's regen :-(.

    Nou meid, ik ga nu maar weer 's werken voor m'n geld!
    Ik ben benieuwd naar wat je allemaal nog meer mee gaat maken!

    Goeie reis nog en tot mails!

    Knuffel uit Arnhem!
    Bas & Roby

  • 07 Mei 2007 - 11:10

    Sabine:

    Eitjes??? Caramel dat naar rubber smaakt??? Ik heb echt geen flauw idee wat ze je voorgezet hebben!
    Ach zo blijft het nog een beetje spannend, als ALLES naar kip smaakt, wordt het zo saai.
    Knap dat je al met stokjes kunt eten, ik kan dat na 9 jaar nog steeds niet (heb er ook geen geduld voor!!).
    Heel veel plezier verder, ben benieuwd naar je volgende mail/ bericht!!!

    liefs Sabje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Shanghai

Rob

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 86
Totaal aantal bezoekers 37447

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2014 - 24 September 2014

Java, Bali en Gili eilanden

31 Maart 2011 - 28 April 2011

Thailand en Cambodja

15 Mei 2009 - 19 Juni 2009

China, Tibet en Nepal

02 Mei 2007 - 20 Juni 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: