Op het dak van de wereld! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Rob Mo - WaarBenJij.nu Op het dak van de wereld! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Rob Mo - WaarBenJij.nu

Op het dak van de wereld!

Door: Sabine en Mo

Blijf op de hoogte en volg Rob

25 Mei 2009 | Nederland, Amsterdam

Hallo lieve mensjes! Bedankt voor jullie leuke reacties! Zaterdagochtend zijn wij vertrokken met de Himalaya Express. Een lange, vermoeiende maar oh zo mooie treinreis. Toen we s'ochtends wakker werden moesten we even in onze ogen wrijven want we dachten dat het allemaal wazig was. Maar wat bleek we waren op grote hoogte tussen hoge bergen met alleen maar sneeuw! Het was echt helemaal wit prachtig!!! Naarmate de reis vorderde kwamen we de meest prachtige landschappen tegen met wilde dieren, yaks, antilopen, schapen, paarden, muildieren en grote roofvogels. We zagen ook regelmatig een nomadententje met nomaden en zijn kuddes. Toen we aankwamen in Lhasa nog even door de laserguncheck en we mochten verder. Daar stond tussen alle chinese naambordjes Sabine en Mo en hadden we onze gids Dashi gevonden! We werden hartelijk onthaald met een witte gelukssjaal en welkom geheten in Tibet. Hierbij pinkte Mo bijna een traantje weg! Haha! 's Avonds lekker gegeten met uitzicht op het Potala paleis. Vandaag zijn we naar wat tempels geweest echt niet te omschrijven wat een indrukken. Biddende mensen van jong tot heel oud die regelmatig op de knieen gaan. Helaas mogen we binnen geen foto's maken maar we slaan het in ieder geval op in ons koppie. Wel moeilijk is om te zien dat er enorm veel militairen en politie aanwezig is. Allemaal zeer zwaar bewapend. Jammer dat Lhasa aan het veranderen is in een chinese stad. Maar wij hebben een Tibetaanse gids en kopen alleen bij tibetanen onze souvenirs. Al met al weer heel wat ervaringen die onze reis steeds indrukwekkender en specialer maakt.
Dikke knuffel Sab en Mo.

• 25 Mei 2009 - 09:19

Marije:

Ik wist wel dat het mooi was....;-) Gelukkig maar dat jullie geen last hebben van hoogteziekte.
    Enne laserguncheck? Geven jullie inmiddels al licht?

• 25 Mei 2009 - 09:21

Marije:

Ow en Sab, vast wat om je thuis op te verheugen......ik heb het mooiste souvenir van het moment voor je koelkast...Yes we can!!!

Dikke kus van ons drietjes

• 25 Mei 2009 - 17:19

Kiek:

Woh on the top of the world!!!
    Koop maar veel mooie souvenirs:) en ach die miliatiaren zijn er voor jullie bewaking als Mo weer moet huilen hihi:)
    xxKiek en knuffelkont katers en Hubbie natuurlijk!

• 25 Mei 2009 - 18:32

Inken:

Wow, als ik dit lees word ik bijna jaloers...en dat wil wat zeggen! En in zo'n korte tijd al zoveel gezien en beleefd! Geweldig en beleef nog maar veel meer!! Ik denk aan jullie, kus

• 25 Mei 2009 - 19:34

Lin:

Hey freules! Klinkt echt prachtig! Wat een inspirerend land!
    Je heb toch niet die gelukssjaal gebruikt he, Mo? :D Iemand nog een tissue? ;)
    Btw het schijnt dat ze in Nepal ook buffels in het wild hebben..zou daar de panterprintbuffel vandaan komen? :p
    Nou, heel veel plezier, groeten aan de Tibetanen (die kunnen wel wat liefde gebruiken) enne val niet van het dak af!
    Smak Lin

• 26 Mei 2009 - 06:36

Roby:

Oh wow, dat klinkt echt geweldig!! Ben echt jaloers!!!

Hier schijnt het zonnetje ook weer, maar daar heb je zo weinig aan wanneer je op kantoor zit :-(. Anyway, geniet nog van al het moois en tot de volgende mail/avontuur!!

Dikke kus van ons
    x x x