Panda's rules! - Reisverslag uit Chengdu, China van Rob Mo - WaarBenJij.nu Panda's rules! - Reisverslag uit Chengdu, China van Rob Mo - WaarBenJij.nu

Panda's rules!

Door: Mo

Blijf op de hoogte en volg Rob

19 Mei 2007 | China, Chengdu

Hallo luitjes! Hier een berichtje vanuit Chengdu. Het is erg warm maar goed te doen! We hebben de treinreis overleefd. het was overigens 26 uur ipv 21 uur maar we zijn er! Het was de oudste en smerigste trein die we tot nu toe hebben gehad. Waarschijnlijk was het kaartje daarom zo goedkoop haha! We hebben daar een tijdje met een Amerikaanse jongen gekletst dat was wel gezellie! We konden het gekookte water aftappen terwijl het werd verhit door kolen! Echt heel ouderwets maar wel erg grappig om te zien. Gelukkig hadden we 2 beneden bedden dus hoefden we niet te klimmen! We zijn nu in het Mix hostel en Bas zou hier vorig jaar een berichtje op de muur hebben geschreven voor mij. Ik heb al heel veel afgezocht maar damn alle muren staan hier vol met berichtjes!!! Haha! Vandaag zijn we naar de panda's geweest. Dit was echt super. We hadden iemand ontmoet in het hostel in Pingyao en die zei dat panda's net mensen in berenpakken zijn. Ik moet zeggen er zit wel wat in! De rest van de dag zijn we gaan shoppen. Dit was erg leuk! Overal proberen je spullen zo goedkoop mogelijk mee te krijgen. Ik heb een paar adidasjes gekocht! De chinese mannen doen hier hun t-shirt half omhoog wanneer zij het warm hebben. Echt een heel apart gezicht. Zeker als ze een dikke buik hebben. Haha! Laat ik hier maar niet zo gaan rondlopen :p Je hebt hier winkeltjes waar ze alleen maar de gekste dingen voor aan je mobiele telefoon verkopen. Echt van de kleinste dingetjes tot hele juwelen! Echt heel maf! Maar natuurlijk zijn er ook 20 van dezelfde winkeltjes. Je komt eigenlijk steeds in een gedeelte. Eerst kleding en schoenen, dan huishoudelijke dingen, dan alles voor je haar en cosmetica, allerlei feestartikelen etc etc. Echt leuk om allemaal te zien. Ik had nog andere schoenen gezien maar helaas paste ik er niet in, snik snik! Maar ik ga nog verder zoeken want ze waren maar 4 euro ofzo. Het is echt leuk om hier iets te kopen aangezien je portemonnee dan niet gelijk leeg is! Soms is het wel irritant aangezien er nog een hoop chinezen zijn die mij schijnbaar heel boeiend vinden en dan ook naast je komen staan. Loop je iets verder dan lopen ze mee en gaan ze weer naast je staan. Gelukkig gebeurd dat niet bij ieder winkeltje. We hebben net lekker wat gegeten samen met een Italiaans meisje. Zij verblijft bij ons op de kamer en studeert Chinees. Heel handig! Echt veel verder kom ik nog niet met m'n chinees. Het is toch echt te moeilijk om te onthouden. Ik kan hallo, dank je wel, de rekening en een ijsje vragen. Nou op zich kom je daar al heel ver mee! Haha! Maandagavond vertrekken we naar Lijang. Morgen gaan we naar Leshan, naar het grote boeddhabeeld. Maandag overdag gaan we een fiets huren en gaan dan Chengdu nog een beetje verkennen. Naar wat tempels en het Maobeeld. Ik hou jullie op de hoogte!Groetjes en een dikke knuffel vanuit Chengdu xxx Mo.

  • 19 Mei 2007 - 17:40

    Inken :

    Hee meis volgens mij zijn we de eersten die je nieuwe bericht lezen..hoe hou je het vol, 26 uur in een trein, ik ben nu dus helemaal niet meer jaloers haha!Even een beetje een naar bericht:kende je Soot nog, de oude eigenaar van de pool position? We hoorden gister dat hij is overleden, maar hoe of wat weet niemand. We schrokken er wel allemaal van..Weer over op het normale, jawel we gaan vanavond weer eens naar de stad! Misschien gaan we nog ff naar de Backstage of anders gewoon stort, nu kan het nog..het gaat binnenkort dan toch echt alleen maar een eetcafe worden helaasch :( Gisteren zijn suus en ik naar het bandje van Paul wezen kijken dat was wel apart...letterlijk! maar wel grappig! Nou, meer weet ik even niet meer te liegen dus ik stop maar...take care en een dikke knuffel terug!

  • 19 Mei 2007 - 19:48

    Mathieu:

    Hey Monique,

    Afgezien van die treinreis klinkt je reis erg gaaf! Ik heb deze site van een vriendin van je, waarvan ik helaas de naam wederom vergeten ben :D. Ik wilde je nog heel veel plezier wensen in China, ook namens mijn mams. Dus bij deze: héél veel plezier daar en geniet ervan!!!

    Kuzz,
    Mathieu

  • 20 Mei 2007 - 11:13

    Ina En John:

    Ha die Mo,
    Nou wij zijn weer veilig terug. Je hebt alweer een heleboel meegemaakt zeg, leuk hoor. Bah 26 uur in de trein, terwijl je uitgaat van 21, dat is al heel lang, als het dan ook nog 5 uur tegenvalt, maarja hier in West-Europa kun je niet zo ver voor weinig reizen.Jullie zitten inderdaad ook welaan de andere kant van China. We waren wel weer benieuwd hoe het met je ging. Dat weten we nu dus weer. Tot het volgende berichtje, de groetjes en een dikke knuf
    John en mama

  • 20 Mei 2007 - 12:52

    CHris:

    émo!

    Volgens mij snap jij nu volledig waar de term poepchinees op gebaseerd is, als je bijna een etmaal in de stinkexpress gezeten heb! :P

    Het blijft trouwens echt leuk om je belevenissen te lezen. Ik blijf dan ook je
    avondturen volgen in Chinezenland.

    btw VNV Nation was echt gaaaaaf!!!

    xxx

  • 20 Mei 2007 - 15:10

    Sonja:

    Hey Monique,

    Nou ik heb vandaag eindelijk het adres opgeschreven van deze site. Ben natuurlijk meteen gaan kijken.
    Wat ontzettend gaaf allemaal daar en echt super dat je dit allemaal doet !!!
    Ik zal het nu ook zeker in de gaten houden en ben erg benieuwd naar je belevenissen daar.

    Groetjes Sonja

  • 20 Mei 2007 - 16:35

    Martijn:

    heb je al spleet oogjes? :P
    x

  • 20 Mei 2007 - 18:00

    Barbara:

    heey Monique,

    Jee heftig hoor 26 uur in de trein!
    Het lijkt me geweldig om het Maobeeld in het echt te zien.Hopelijk wordt je volgende treinreis korter en schoner.
    Nog veel plezier en ik ben benieuwd naar je volgende verslagje.

    groetjes Barbara

  • 21 Mei 2007 - 07:11

    Roby:

    Hey Mo!

    26 uur in een trein zitten is inderdaad niet echt prettig :-S, maar je hebt het overleefd!
    Hahaha, dat is ook fijn ben je ergens op vakantie en dan wordt je zelf als bezienswaardigheid beschouwd!
    Je foto's zijn trouwens heel erg mooi geworden hoor!!! Vooral die ene waar je "het licht hebt gezien" hahahaha.

    Nou meis, ik ga weer wat doen, want ik heb net een heerlijk laaang weekend (4,5 dag) gehad, dus er ligt nu weer een mooi stapeltje met werk op me te wachten!

    Ik hoop snel weer nieuwe verhalen van je te lezen!

    Dikke knuffel uit het ietwat minder regenachtige Arnhem en tot snel!

    Liefs,
    Roby

  • 21 Mei 2007 - 12:47

    Sabine:

    Hallo!!!!
    ik ben nog steeds jaloers, ondanks je 26 uur durende treinreis...
    Mijn chinees is ook echt beroerd hoor, kan na 9 jaar, hallo, hoe gaat het, het gaat goed, dank je wel en ik houd van jou in het chinees zeggen. Dus ik vind dat je binnen een paar weken al een aardige woordenschat hebt opgebouwd!!!
    En ach, met aanwijzen en vriendelijk lachen kom je ook een heel eind!!!
    Panda's zijn geweldig!!!
    Ik heb net een belachelijk lang weekend gehad (5 dagen), dus er lag en ligt een hele mooie stapel mij aan te staren... terugstaren helpt niet echt, dus ga zo toch echt maar weer verder werken.
    Geniet ze en tot je volgende berichtje!!!


    Liefs Sabine

  • 21 Mei 2007 - 13:47

    Suus:

    He meisje!!!
    Toch maar ff een reactie hier zetten dan. Heb je ook gemaild met wat sappige verhaaltjes ;) Heb je t berichtje van Bas nog gevonden in Chengdu??
    Hoop dat alles goed met je gaat natuurlijk en je krijgt een dikke knuffel van Pinky en Sparky!!! En natuurlijke een dikke knuffel van mij!

  • 22 Mei 2007 - 12:04

    Frederike:

    Hoy Moniek

    Zo te lezen heb je het prima naar je zin.
    Geniet er lekker van, want de tijd zal om vliegen.Het is erg leuk om zo op de hoogte te blijven van alles wat je beleeft.
    gr Frederike

  • 02 Juni 2007 - 12:03

    Jeroen:

    Mijn WWF hart gaat sneller kloppen :)

    x Jeroen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Chengdu

Rob

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 69
Totaal aantal bezoekers 37380

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2014 - 24 September 2014

Java, Bali en Gili eilanden

31 Maart 2011 - 28 April 2011

Thailand en Cambodja

15 Mei 2009 - 19 Juni 2009

China, Tibet en Nepal

02 Mei 2007 - 20 Juni 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: