Scherpe haarspeldbochten en diepe afgronden! - Reisverslag uit Lijiang, China van Rob Mo - WaarBenJij.nu Scherpe haarspeldbochten en diepe afgronden! - Reisverslag uit Lijiang, China van Rob Mo - WaarBenJij.nu

Scherpe haarspeldbochten en diepe afgronden!

Door: Mo

Blijf op de hoogte en volg Rob

22 Mei 2007 | China, Lijiang

Hallo lieve mensjes! Ik ben net een paar uurtjes geleden gearriveerd in Lijiang. Lekker gratis internetten hier dus maar gelijk een berichtje plaatsen. Afgelopen zondag zijn we naar Leshan geweest naar de grote boedhha. Dit vond ik echt schitterend! Vooral aan de andere kant van de berg was het heel erg mooi. Overal boeddha beelden en wierook etc. Het was wel behoorlijk zweten aangezien we veel moesten klimmen maar dat was zeker de moeite waard! We moesten een uur in de rij staan en hebben lekker de chinesen in de maling genomen. Dan is het toch echt wel leuk dat ze geen nederlands kunnen haha! Toen we s'avonds bij het hostel aankwamen heb ik het berichtje van Bas gevonden! Jippie!!! Ik heb er een berichtje bijgezet voor degene die misschien ook wel gaan. Daarna lekker gedoucht en zijn we naar een massagesalon gegaan. We zijn bijna 2 uur lang gemasseerd en ik heb een pedicure behandeling gehad. Helemaal super! Mijn voetjes blinken weer! Haha! Gisteren hebben we een krankemikkerig fietsje gehuurd en zijn we door Chengdu gefietst. Naar het Mao beeld en een tempel. Het was wel lekker om ff te fietsen ipv lopen. We hebben s'avonds de trein gepakt naar een of ander plaatsje en vanaf daar de bus naar hier. Dit was wel een heftige busrit. Het was prachtig! Helemaal door de bergen en we kwamen werkelijk vanalles tegen. Geiten, koeien kippen etc. Ook grote rijstvelden waar mensen aan het werk waren. Btw heb nu echt de ergste wc ooit meegemaakt. Ik zal jullie de details besparen haha! Verder waren het heel veel haarspeldbochten en diepe afgronden waar je soms maar niet teveel bij stil moest staan. Het was een lange rit maar wederom weer overleefd. Nu lekker even bijkomen en dan kunnen we morgen weer leuke dingen gaan doen. Ik heb trouwens geen plaats meer voor nieuwe foto's dus deze moet ik binnenkort maar even vernieuwen. Ik weet niet wat ik met het lettertype heb gedaan maar die is nu een beetje raar. Bedankt voor jullie lieve berichtjes! Dikke kus Mo.

  • 23 Mei 2007 - 09:05

    Roby:

    Hallo daar aan de andere kant van de wereld!!! :-)

    Ik hoef je niet te vragen hoe het met je gaat, want na een twee uur durende massage zal het vast heel erg goed gaan hahaha. Wat een geweldige dingen heb je allemaal weer meegemaakt!!

    Oh trouwens, ik heb je nog een mailtje gestuurd... Moet je maar even bekijken, want ik denk dat je het wel leuk vind om te lezen :-).

    Nou meid, ik ben benieuwd naar je volgende avontuur en naar de foto's ;-).

    Tot snel!

    Knuffel,
    Roby

  • 23 Mei 2007 - 19:21

    Elly :

    hallo mo weer eens iets laten horen lonneke vraagt naar jou hoe het gaat met jou? dus als het mogelijk is zeg haar dan iets in je bericht. verder is hier alles oke veel plezier daar nog in china tot gauw elly en lonneke

  • 24 Mei 2007 - 10:15

    Cissy:

    He hallo.. lekker hoor een massage van 2 uur. Je zal nu wel extra uitgerust zijn. Hier in arnhem is het lekker warm,het is nu 25 graden en er staat geen wind. verder geen nieuwtjes..

    tot hoors. Cis

  • 24 Mei 2007 - 10:17

    Kian:

    9yh8rdtrewytuiu8utrt98i809oikm

    Vertaling van mijn mama:
    Dag monique tot gauw..

  • 25 Mei 2007 - 15:22

    Ina Van Veldhuisen:

    Ha die Mo,
    We hebben toevallig deze week mailcontact gehad met een kennis van John. Jean Maas. Hij is voetbaltrainer in China. Wij hebben hem eens gevraagd waar hij precies zit en verteld dat jij momenteel ook in China bent. Hij vertelde ons dat hij op een schiereilandje zit in Dalian, meer in de buurt van Korea, dus vrij afgelegen. Als hij in zijn vrije tijd ergens heen wil, moet hij altijd even het vliegtuig pakken. Hij heeft wel aangegeven dat als jij toevallig bij hem in de buurt bent dat je altijd welkom bent.

    groetjes en veel plezier in de bergen morgen, knuffels John en mama

  • 26 Mei 2007 - 14:23

    Kiek:

    He Mo!Leuk je sms jes uit china naar Inken afgelopen donderdag!We zaten net op het terras bij twins aan de onbeperkte tapas:)Hier alles oke was weer een paar dagen hot maar nu komt er weer regen en de donder:(Gaaf wat je van Roby hebt gehad!!!Dus.....we willen meer zien!blijf snuiven en zien en veel kleine dingen kopen en genieteeeeeeeeeeeeeeeennnnnnnn!!!!!
    xxkiek

  • 28 Mei 2007 - 17:20

    Petra:

    Hoi Monique,

    Het is al weer even geleden dat ik je verhalen heb gelezen. Geweldig wat je in die tussentijd allemaal hebt gedaan en gezien! Vooral de foto's zijn erg leuk om te zien. Ik begrijp wel dat we heel wat van je kunnen verwachten als je weer terug bent.. In opperste conditie en volgens mij schrik je nergens meer van terug. Nou, op naar je volgende avontuur. Geniet ervan!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Lijiang

Rob

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 114
Totaal aantal bezoekers 37444

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2014 - 24 September 2014

Java, Bali en Gili eilanden

31 Maart 2011 - 28 April 2011

Thailand en Cambodja

15 Mei 2009 - 19 Juni 2009

China, Tibet en Nepal

02 Mei 2007 - 20 Juni 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: