Potala Paleis, Yakburgers en Rammstein! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Rob Mo - WaarBenJij.nu Potala Paleis, Yakburgers en Rammstein! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Rob Mo - WaarBenJij.nu

Potala Paleis, Yakburgers en Rammstein!

Door: Sabine en Mo

Blijf op de hoogte en volg Rob

27 Mei 2009 | Nederland, Amsterdam

Hallo! Hier ons laatste bericht vanuit Tibet. Morgenvroeg vertrekken we met Air China naar Nepal, Kathmandu. We hebben gisteren echt een mega-dag gehad! We begonnen bij het Potala paleis. Nu hadden we gezegd dat we geen trappen meer gingen beklimmen, jammer dan, ook hier genoeg trappen om mee te beginnen! En dat is erg lastig met maar 60% zuurstof in de lucht!! Als hijgende herten zijn we uiteindelijk boven gekomen! Even een cultuurhistorisch feitje, het Potala paleis bestaat uit 2 delen, wit en rood. Het hele paleis is 13 verdiepingen hoog! Het witte deel was voor de regering, het rode erboven was de woning van de Dalai Lama. Om maar even aan te geven wat de Tibetanen belangrijker vonden! Nu is het een mausoleum voor 7 Dalai Lama's. In het rode paleis zijn er maar 20 kamers toegankelijk voor het publiek. Maar wat een pracht en praal in die kamers!!! Waanzinnig!!! Er hing een hele aparte en speciale sfeer, nu was het Sab die een traantje moest wegpinken... Prachtige wandversieringen en de graftombes voor de Dalai Lama's.... met open mond hebben we staan gapen naar de grote ervan en de prachtige versieringen. We werden wel opgejaagd, er kwam een belangrijke delegatie chinezen achter ons aan, de gouveneur van Tibet met zijn gevolg. 1 daarvan zag Mo wel zitten, Mo mocht voordringen, ik moest achteraan aansluiten haha... Na de lunch, zijn we naar een klooster gegaan dat nog echt bewoond en gebruikt wordt door monnikken. Tijdens ons bezoek werd er een speciaal gebed voor een meisje opgezegd. Dit was volgens onze gids echt iets unieks! We hebben een tijd staan luisteren naar de klanken die de monnikken produceren (een soort laag gegrom) en de gebeden die voorgelezen werden, kippenvel!!! 1 monnik vergat terplekke zijn celibataire belofte en zat ongegeneerd te flirten met ons?!
Nog even een wandeling door de moslimwijk en op zoek naar een restaurantje voor het avondeten.
We zijn uiteindelijk beland in Dunya, wat een geweldige tent. Opgezet door o.a. nederlanders. We hebben daar de meest briljante Yakburger ooit gegeten!! Met frietjes en zelfgemaakte mayo... Jammie!!! Na het eten hadden we wel zin in een drankje in de bar. Na een halve liter bier en een wijnte voor Mo en 2 glazen wijn voor Sab kwam de stemming er goed in!! Fred, de eigenaar, werd spontaan dj en begon met het draaien van goeie muziek. Met als klap op de vuurpijl; Rammstein!!! Briljant, in Lhasa aan een bar met een wijntje, meebleren met onza duitse vrienden!!!
Al giebelend en lachend zijn we naar het hostel teruggelopen.Alcohol en hoogte zijn een perfecte combi, om dronken te worden hoef je hier niet veel te doen!!!
Liefs Sab en Mo

• 27 Mei 2009 - 07:48

Inken:

Links zwei drei vier...woehahahahaha! Geweeeeeeldig!!!!

• 27 Mei 2009 - 08:51

Mieke:

Hoi Mo en Sabine,

Wat klinkt het allemaal top!
    IK heb zelf net het jubileum weekend van ons koor aan de rug, wat ook Top.
    Ik ben benieuwd naar jullie foto's.
    Lieverds, geniet samen.
    Veel Liefs Dikke Kus Mieke Jerrie en Bobo

• 27 Mei 2009 - 09:17

Roby:

Hey meiden,

Wow, het klinkt allemaal supermooi!!

Briljant! Dat zijn de goeie kroegen hahaha

Hier gaat alles z'n gangetje. Het weer wordt ook steeds beter, dus wij hebben eigenlijk ook niet veel te klagen.

Heel veel plezier nog!!

Dikke kus uit Arnhem!

X Roby & Bas

• 27 Mei 2009 - 09:50

Marlies:

Fijn om te lezen dat jullie het zo geweldig hebben. Enjoy!!!

• 27 Mei 2009 - 17:26

Tommie En Hobbes:

Miauw miauw mau mau en ook nog miau miau wij hebben het net als jullie geweldig naar onze zin ook wel eens met rammstein maar vaker adam and the ants:)Blijf genieten van al dat moois en lekkers!!
    xx

• 28 Mei 2009 - 18:14

Ina En John:

Hallo dames waar blijven de foto's.
    Jullie verhalen zijn mooi om te lezen, nu wordt het tijd om ons ook eens wat te laten zien.
    B.v. de uitgeputte gezichten van een zware beklimming en dan genieten van datgene wat jullie omschrijven.

Groeten Ina en John

• 28 Mei 2009 - 18:33

Frederike:

Hallo allbij
    Zo te lezen genieten jullie heerlijk,het is jullie van harte gegund.
    Maar gedraag je wel een beetje Mo, straks houden ze jullie daar. Dat zou jammer wezen. Heeeeel veel plezier

gr Frederike

• 29 Mei 2009 - 08:21

Jeroen:

Als je Dawa Tsering tegenkomt, doe hem even de groeten! (oeps, heten ze niet allemaal Dawa Tsering daar ...? ;))

• 29 Mei 2009 - 09:47

Sharon & Matthijs:

hallo buuf en aanhang. Leuk om te horen dat hetjullie zo goed vergaat. hier in ernhem is alles relaxed. net een nieuw slot op de voordeur gekregen. Krijg wel trek in zo'n yakburger. kun je er niet een opsturen. veel plezier in nepal en tot snel. dikke zoen mat

• 30 Mei 2009 - 17:55

Petra:

Hey dames,

Wat een spectaculaire verhalen! Het is één is nog avontuurlijker dan het andere. Kan volgens mij zo in een film. Niet te geloven dat jullie ook echt zo in dat paleis hebben gestaan,lijkt me heel bijzonder. Geniet ervan!