De laatste uurtjes van ons avontuur! - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Rob Mo - WaarBenJij.nu De laatste uurtjes van ons avontuur! - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Rob Mo - WaarBenJij.nu

De laatste uurtjes van ons avontuur!

Door: Rob en Mo

Blijf op de hoogte en volg Rob

27 April 2011 | Cambodja, Phnom-Penh

Hey luitjes! Hier alweer het laatste berichtje en dan vertrekken we weer naar ons kikkerlandje :-( Even denken hebben we allemaal gedaan... We zijn vanuit Phnom Penh vertrokken naar Kep. Dit was een snelle rit want normaal gesproken doe je er ongeveer 4-5 uur over en wij waren er binnen 2,5 uur! Echt de busschauffeur was net een F1-coureur! :-) Kep was echt genieten. We hadden een klein bungalowhuisje met een rieten dakje midden in een volgroeide botanische tuin! En een eigen hangmatje echt super! We zijn met een bootje naar het konijneneiland geweest echt relax alleen maar zand en strand met veel palmbomen. Overigens niemand weet waarom het konijneneiland heet haha! We hebben heerlijk gegeten in elke maaltijd zat de befaamde "Kampot" peper die een van de lekkerste is van de wereld! Ook zijn we nog even naar Kampot geweest daar was niet zoveel alleen op het centrale punt stond een reuze Doerian! Haha! Ik heb 'm voor je op de foto gezet Sab! ;-) Vanuit Kep zijn we doorgegaan naar Koh Kong. Net aan de grens omdat het anders te lang was om door te trekken naar Koh Chang. We hebben alleen het restaurant en het hotel gezien omdat het de hele dag letterlijk met bakken uit de lucht kwam. Ook een hele ervaring moet ik zeggen! Deze laatste dagen zitten we dus op Koh Chang en verblijven we in een zeer luxe resort. Het is echt prachtig op het uiterste puntje van het eiland. Aan alle kanten zee en strand en zelfs aapjes lopen hier rond. Gisteren zijn we de hele dag met een boot op pad geweest langs verschillend eilandjes om te snorkelen. Echt geweldig! Net alsof je in een heel groot aquarium rond zwemt! We hebben vele soorten koraal, waterplanten, zeeegels en vissen gezien. In alle kleuren en veel verschillende grootten. Zoals jullie waarschijnlijk wel vermoedden hebben wij nog helemaal geen zin om naar huis te gaan! Na heel veel verschillende slaapplekken, vervoersmiddelen, heel veel lekker eten en drinken en natuurlijk geweldige herinneringen zal het vliegtuig toch met ons erin gaan vertrekken vannacht! Bedankt voor al jullie leuke berichtjes! Wij gaan nog even een Mangoshake bestellen met natuurlijk een echte orchidee aan het rietje! :-) Dikke kus Rob en Mo

• 27 April 2011 - 08:11

Mieke Cijs:

Het klinkt allemaal geweldig maar ik zal toch blij zijn als jullie morgenochtend weer in ons kikkerlandje zijn, dat heb je he met tantes!

liefs

• 27 April 2011 - 18:30

Drake&Kiek:

Sounds like fun was had. Enjoy the last few hours and we will be seeing you back in the real world ;>

• 27 April 2011 - 21:07

Peter & Monique Cijs:

Hi Mo & Rob,
    Prachtig verhaal, alles bij elkaar weer een super reis toch. Zoals al gemeld via de SMS een goede vlucht en wellicht kom je Pa morgenmiddag een bakkie bij jullie drinken & een verlaat Paaskonijn (chocolade) brengen. Nou we zien en spreken elkaar!
    Tot straks Monique & je Pa xxx

• 28 April 2011 - 10:11