Tempels, relaxen, massages - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Rob Mo - WaarBenJij.nu Tempels, relaxen, massages - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Rob Mo - WaarBenJij.nu

Tempels, relaxen, massages

Door: Rob en Mo

Blijf op de hoogte en volg Rob

16 April 2011 | Cambodja, Phnom-Penh

Hoi allemaal! Hier een korte update vanuit Siem Reap. Donderdag zijn we hier aangekomen na een lange reis. Woensdagochtend zijn we vertrokken met een beetje vertraging want we hadden ons vergist in de tijd. We werden om 7:00 uur opgehaald maar we dachten dat ze pas om 8:30 uur zouden komen. Dus binnen tien minuten ontbijt, tas inpakken, aankleden en ondertussen je tanden poetsen haha! We zijn naar het hoge noorden van Thailand gegaan. Onderweg gestopt bij een warmwaterbron en daarna bij een prachtige witte tempel! Helemaal vol met schedels en op de schilderingen binnen in de tempel stonden action figures zoals o.a. batman! Heel apart. Daarna zijn we naar de 'gouden driehoek' geweest waar we Birma, Laos, China en Thailand konden zien. De wateren komen daar bij elkaar en dat is in de vorm van een driehoek. Vroeger werd hier vooral de opium gesmokkeld. Ook nog naar het uiterste noordelijke punt van Thailand geweest waar we de grens van Birma konden zien. Je hoeft alleen maar een klein riviertje over. In de bergen nog 2 stammen bezocht en afgezet op het vliegveld in Chiang Rai. Vanuit Chiang Rai teruggevlogen naar Bangkok waar we vervolgens de bus hebben gepakt naar de Cambodjaanse grens. Heel grappig die moet je te voet oversteken. Prima gelukt allemaal met visum en alles! We hebben hier een relax guest house met vriendelijk personeel en een relaxe tuin om lekker te ontspannen. Gisteren en vandaag de tempels van Ankor bezocht. Heel indrukwekkend echt super. Sommige worden helemaal overgenomen door de jungle. Wel erg warm dus steeds heel vroeg vertrokken en rond een uurtje of 1 weer terug om te relaxen, massages te nemen :-) Gisterenavond hebben we ook een voetmassage gekregen van visjes :-) en dat voor een dollar! We vertrekken morgen naar Phnom Penh waar we vast weer een verhaaltje schrijven. Nu verder met ons Ankorbiertje! Groetjes van ons!

• 16 April 2011 - 15:40

Monique & Peter Cijs:

Hi Mo & Rob,
    Mooi verslag van jullie op mijn verjaardag ! Mooi avontuur daar in de Gouden Driehoek, geniet van Cambodja . Nemen jullie een Ankorbiertje op mij ? Proost & gezondheid !

Groeten Monique & je Pa xxx

• 16 April 2011 - 18:48

Mieke Cijs:

Jongens, het klinkt weer super,
    heel veel plezier, geniet ervan! en op naar de spiders!!

liefs Mieke

• 17 April 2011 - 13:48

John:

Geweldig zeg!! Een rijke ervaring!!

Hier gaat ie super goed!

Greetzzzz
    John

• 18 April 2011 - 09:18

Roby & Rogier:

Hallo!!

Klinkt weer erg mooi en ook lekker relaxt! :-)

Hier gaat alles nog steeds z'n gangetje. Een beetje werken en een beetje genieten van het mooie weer! Het schijnt deze week tussen de 20 en 24 graden te worden. Altijd goed dus! :-)

Geniet nog van al het moois in Cambodja en we zien jullie volgende reisverslag met veel plezier tegemoet!!

Liefs vanuit het zonnige Arnhem!

• 23 April 2011 - 17:17

Mieke Cijs:

Fijne Paasdagen, geniet nog even lekker!

Liefs