Het land van de baguettes - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Rob Mo - WaarBenJij.nu Het land van de baguettes - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Rob Mo - WaarBenJij.nu

Het land van de baguettes

Door: Rob en Mo

Blijf op de hoogte en volg Rob

20 April 2011 | Cambodja, Phnom-Penh

Hoi allemaal! Hier gaat alles top! Helaas een kleine vertraging opgelopen zondag konden we niet naar Phnom Penh. Mo heeft de hele dag in bed moeten liggen maar gelukkig snel weer fit en zijn we 's maandags hier aangekomen. Onderweg zagen we alleen maar uitgerekte natuur, velden, en af en toe wat traditionele paalwoningen. In wel 3 soorten, de goedkope versie; van alleen bamboo, bananenbladeren en stro de iets duurdere van hout en golfplaten en de meest dure van beton. Vooral de eerste versie hebben we veel gezien en met bewondering gekeken hoe men hier met een heel gezin in kan leven. Mensen, wat hebben wij het toch goed thuis! Lekker gegeten en beetje rondgelopen in de stad. 's Nachts heeft het enorm hard geregent en gebliksemd dat was wel ff lekker afkoelend. :-) Gisteren zijn we naar het paleis geweest erg mooi vooral de tuinen. Lekker langs het water gezeten kijkend naar de vissers die hun vangst binnenhaalden. Een aantal marktjes overgestruind en uiteindelijk naar Tuol Sleng. Hier krijg je wel even kippenvel van. Dit is namelijk de gevangenis die door de handlangers van Pol Pot (Rode Khmer) S-21 werd gedoopt. Je krijgt gelijk een duidelijk beeld wat voor een gruweldaden hier hebben plaatsgevonden. Overal staan bordjes met stilte maar die neem je vanzelf al in acht. En vanmorgen zijn we naar het uitroeiingskamp van Choeung Ek geweest (Killing Fields) waar de gevangenen van S-21 meteen na aankomst op de meest gruwelijke wijze werden vermoord. Erg beladen maar goed om te zien. Er is ter ere van de slachtoffers een grote stoepa gebouwd waarin de gevonden skeletten opgestapeld liggen. Buiten dit genieten we natuurlijk ook van de stad en het lekkere eten. Je merkt hier duidelijk de invloeden van de Fransen, jawel ze hebben hier vele belegde broodjes! :-) Zometeen vertrekken we naar de badplaats Kep lekker tijd voor relaxen! Groetjes Rob en Mo

• 20 April 2011 - 09:09

John En Ina:

Hallo genieters,

Uit jullie verhalen kunnen we er prima uit opmaken dat jullie van je reis genieten. Af en toe een keer een dag (verplicht) uitrusten is wat minder Mo... maar mag de pret niet drukken. Jullie gaan al weer bijna jullie laatste week in. Wat vliegt de tijd when you're having fun.

Geniet nog van jullie laatste week
    xxx John en mama

• 20 April 2011 - 09:23

Lia En Jan:

Dat was even schrikken dat bericht van Mo, maar gelukkig is ze weer op-geknapt. Waardevol ook deze plekken
    te bezoeken hoe gruwelijk ze ook zijn.
    Wij begrijpen dat bij het zien van deze sobere levensstijl voor de meeste
    bewoners van Cambodja niet te vergelijken is met ons die van ons.
    Het vorige verslag is best door ons gelezen, jullie bekende reden gaf ons geen ruimte iets te typen.

Lia en Jan

Nog bedankt voor m'n verjaardags SMSje en Mo blijk in Kep kiplekker.
    Jan

• 20 April 2011 - 16:07

Mieke Cijs:

Indrukwekkend allemaal, lijkt mij.
    Geniet van alles en relax lekker.

Liefs en pas goed op elkaar!

• 21 April 2011 - 06:40

Peter & Monique Cijs:

Hi Mo & Rob,
    Klinkt goed allemaal, zijn benieuwd naar de foto's als jullie weer thuis zijn. Zorg goed voor elkaar en geniet !

Groeten en kus van Monique & je Pa

• 22 April 2011 - 12:43

Sabine:

Oh wauw, Angkor Wat... die staat ook nog op mijn lijstje!!!
    Heftig hoor de verhalen over de Rode Khmer, ook daardoor weet je weer even hoe goed we t hier hebben...
    Is niet verkeerd om daar s even bij stil te staan....
    Verder genieten jullie volgens mij volop, jammer dat Mo toch een keertje ziek geworden is.... hopelijk blijft t daarbij en kunnen jullie de laatste dagen nog even heerlijk genieten!!!
    Tot snel weer!!!

x Sab

• 26 April 2011 - 20:55

Angeline :

he, na een gezellig pasen met de bewoners heb ik de tijd genomen om juo verhaal te lezen. Als ik dit lees wordt ik wel Jaloers ,nog lekker genieten ! De laatse dagen en hoop jou binnen kordt weer te zien met de spannende verhalen ! We missen je wel de bewonrs en het team

Gr angeline