Heerlijk genieten in en rondom Ubud - Reisverslag uit Sidemen, Indonesië van Rob Mo - WaarBenJij.nu Heerlijk genieten in en rondom Ubud - Reisverslag uit Sidemen, Indonesië van Rob Mo - WaarBenJij.nu

Heerlijk genieten in en rondom Ubud

Door: Rob en Mo

Blijf op de hoogte en volg Rob

17 September 2014 | Indonesië, Sidemen

Hallo! Vrijdag zijn we vertrokken met een busje naar Ubud. We reden door de bergen heen met veel steile wegen. Het zijn hier maar korte afstanden maar door de bergen heen doe je er wel wat langer over. We hebben weer veel mooie natuur gezien onderweg. Toen we in Ubud waren hebben we de eerste 2 nachten in een Spa/Resort doorgebracht. Heerlijk even bijkomen hier. De Spa was heel mooi maar niet zo groot. We hebben er wel even van genoten. We hadden een prachtige kamer helemaal onderaan een flink aantal trappen met uitzicht op een tempel en een rivier. 's Avonds hadden we een uitgebreid Indonesisch buffet onder het genot van verschillende dansen. Met prachtig opgemaakte vrouwen en maskers etc. De volgende ochtend hadden we een heerlijk uitgebreid ontbijtbuffet. We hebben ons lekker volgegeten om de hele dag vooruit te kunnen. Daarna zijn we naar het Monkey Forest gelopen. Het is een jungle met oude tempels en beelden maar de makaken hebben het helemaal overgenomen. Vooral Mo vond het erg spannend de apen waren ook best wel wat agressief. Rob had een kleintje op zijn hoofd die zijn bril wilde pikken :-) Daarna hebben we heerlijk rondgestruind door het stadje en over de markt. En een fruitshake gedronken bij cafe Lotus die uitkijkt op een grote lotusvijver voor een tempel. 's Avonds hebben we de beste Babi Guling van Ubud gegeten jammie! Zondag en maandag hadden we een fijne homestay vlakbij het centrum. We hebben zondag een wandeling gemaakt door de rijstvelden. Je gaat vanuit de stad een straatje in en staat gelijk midden in de rust van de natuur heerlijk. Dinsdag hadden we een auto met chauffeur waarmee we een aantal plekken hebben bezocht. Eerst zijn we naar Gunung Kawi geweest. Daar zijn uit de rotsen gehouwen monumenten te zien uit de 11e eeuw. Daarna zijn we naar Goa Gajah gegaan. Daar waren twee heilige bassins ze zeggen dat het water je huid jong houdt dus maar even onze gezichten gewassen je weet maar nooit ;-) ook een grot met heilige symbolen erin en de ingang is een demon die je lijkt op de eten. Vervolgens zijn we naar een koninklijke tempel geweest mooi om te zien! We zijn naar een vlindertuin geweest dit was erg gaaf. Toen we in een aparte ruimte stonden kreeg Rob van alles op zijn lichaam gezet. Gigantische wandelende takken, wandelende bladeren, vlinders, motten en een mega mestkever die op een houtje zat. Mo durfde het alleen aan met de vlinders! Ze waren 's morgens geboren. Onze laatste bezichtiging was de Tanah Lot tempel. Dit is aan de kust. Er zijn verschillende tempels te zien op rotspartijen waar de golven flink tegenaan slaan. Al met al zien we veel en genieten we volop. We moeten bewust rust pauzes houden want soms kan Rob zijn hoofd de informatie niet verwerken dus doen we het relax aan. Maar we hebben tenslotte ook vakantie! Liefs van ons uit Sidemen Rob en Mo

• 17 September 2014 - 12:18

Mieke Cijs:

Het klinkt weer Top Jongens en ja het is jullie vakantie dus relaxed!

Nu op naar de Gili eilanden, hagelwitte stranden, ze komen er aan! Zet de ligbedden met cocktails maar klaar en de snorkels erbij!!!

Heel veel plezier daar en genieten volop!

Heel veel liefs Mieke Jerrie en Bobo

• 17 September 2014 - 20:00

Sabine :

Hey!
    Jullie hebben alweer veel gezien en gedaan! Gaaf hoor! En af en toe ff relaxen is toch heerlijk! Hier gaat alles gewoon door, heerlijk nazomerweer!
    En Rob: jij bent n keer niet bij Vitesse en wat denk je?! Ze winnen met 3-1 en scoren uit n corner! Die voorspelling is dus eindelijk uitgekomen!
    Geniet nog lekker verder en tot snel weer. Ik zie jullie in ieder geval de 27e, jullie hebben via fb n berichtje met alle info.

X

• 17 September 2014 - 22:30

Peter En Monique Cijs:

Hi R & M,

Weer een prachtig verslag, we zijn straks benieuwd naar de foto's !
    Geniet er lekker van jongens, groetjes en xxx van ons

• 18 September 2014 - 17:20

Lia.:

lieve Rob en Mo.
    Wat een boel gezien en beleefd weer .Kan me voorstellen dat je steeds een onderbreking moet hebben om het allemaal te verwerken Rob.Goed om ook te relaxen op zijn tijd ,anders komen jullie hartstikke vermoeid terug . Alles wat je ziet en meemaakt moet toch ook kunnen bezinken .
    Nog een weekje kunnen jullie volop genieten.Ontvang van ons veel liefs Lia.

• 21 September 2014 - 11:48

Roby:

Fantastisch om te lezen weer en mooie foto's ook!
    Ga vooral door met lekker genieten! Voor je het weet, zijn jullie terug in het, nu nog, zonnige Arnhem!

X Ro & Ro