Bromovulkaan en relaxen tussen de plantages - Reisverslag uit Kalibaru, Indonesië van Rob Mo - WaarBenJij.nu Bromovulkaan en relaxen tussen de plantages - Reisverslag uit Kalibaru, Indonesië van Rob Mo - WaarBenJij.nu

Bromovulkaan en relaxen tussen de plantages

Door: Rob en Mo

Blijf op de hoogte en volg Rob

08 September 2014 | Indonesië, Kalibaru

Selamat siang! Hier weer een berichtje vanuit het mooie Java. Zaterdagochtend zijn we vertrokken met een busje richting Bromo. We wisten dat het een lange rit zou worden maar uiteindelijk hebben we er heeeel lang over gedaan. We zaten met Zwitsers, Russen, Duitsers en Spanjaarden erg multiculti dus. Er was gelukkig veel moois te zien tijdens de rit dat scheelde wel. Helaas ook een verongelukte motorrijder gezien dat was erg naar. Maar ook niet onvermijdelijk gezien de hoeveelheid verkeer hier is. We kwamen laat aan in Probolinggo. Daar hebben we meteen de jeep tour geboekt voor de Bromovulkaan. Vanuit Probolinggo zijn we overgestapt naar een andere bus waarmee we een gigantisch stijle weg omhoog reden naar de vulkaan. Tijdens de rit roken we al de zwaveldampen. Het was al donker dus konden we niet goed zien hoe de omgeving eruit zag. Toen we aankwamen in Cemara Lawang aan de voet van de vulkaan was het direct koud. Het was maar 2 graden. We hebben gelijken winterjas gehuurd voor de zonsopgang en zijn snel gaan slapen. Toen we in bed lagen hoorden we de vulkaan borrelen op de achtergrond wat het best spannend maakte :-) Om 3:00 uur ging alweer de wekker en werden we met de jeep naar de berg gereden voor de zonsopgang. Het was een grote optocht van jeeps wat in het donker er prachtig uit zag met al die koplampen. Op de berg waren we dus niet de enigen maar we hadden een prima plekje. Het was een prachtig uitzicht. Vervolgens zijn we naar de Bromo gereden die in een oude krater (11 km) ligt samen met andere vulkanen. Het was een flinke klim naar boven en we hebben dan ook een klein stukje ter paard afgelegd. Het laatste stuk was met een stijle trap vol as naar boven. En Mo vol met veren net een ontplofte kip haha de winterjas was kapot! Het uitzicht boven was onbeschrijfelijk. Zowel de krater van de Bromo waar steeds rook uit blijft komen als het zicht op de andere vulkanen die zo vroeg nog in een soort mist liggen. We vonden het in ieder geval de lange rit wel waard! Toen we terug kwamen in het hotel hebben we lekker gedoucht en een ontbijtje gescoord. We zaten onder de zwarte as. We hebben nog even in de zon gezeten en genoten van het uitzicht over de vulkanen. Trish kwam ons ophalen om naar Kalibaru te rijden. Dit was heel relaxed. We hebben genoten van het uitzicht naar beneden en daarna veel geslapen in de auto. Daar hadden we Trish al voor gewaarschuwd! Eenmaal aangekomen in Kalibaru merkten we al meteen dat het hier super rustig is. We hebben een prachtige kamer met uitzicht op een heuvel midden in de prachtige natuur. Allemaal palmbomen, mooie bloemen, veel zwaluwen, vlinders en gigantische spinnen ieeeeh!! Gelukkig zitten ze rustig in een web maar wat een knoeperts. Vandaag hebben we een rondleiding gehad door de plantages hier in het Nederlands. Yoshi probeerde dit in ieder geval zo goed mogelijk. We hebben rubber, koffie, cacao en kruidnagel gezien. Daarna zijn we in de fabriek gaan kijken en werden alle processen van deze producten ons uitgelegd. We hebben met name de rubber verwerking uitgebreid kunnen bekijken. Bij de koffiepauze kregen we heerlijk gebakken banaantjes. Eenmaal terug in het hotel zijn we het zwembad ingedoken. Lekker rustig met z'n tweetjes. Morgen worden we opgehaald en naar Bali gebracht naar het plaatje Lovina. Liefs vanuit Indonesië Rob en Mo

• 08 September 2014 - 13:34

Mieke Cijs:

Het klinkt weer prachtig. Wat een indrukken doen jullie op.

Heel veel plezier op Bali!

Genieten weer en heel veel liefs Mieke

• 08 September 2014 - 16:05

Lia.:

Lieve Rob en Mo
    Zo snel al weer een verslag van jullie en weer boordevol belevenissen .
    Wat ernstig van die motorrijder en om dat gezien te hebben.
    Dat het zo koud kon zijn had ik me niet voor kunnen stellen.Wat zal dat er leuk hebben uit gezien Mo met al die veren.
    Hier is het een beetje aan het nazomeren en toch voel je de Herfst ook al ,die tintelingen in de lucht .
    Spinnen hebben wij hier ook veel Rob ,alleen gelukkig niet zulke grote ,maar als ik smorgens Jip uit ga laten maai ik eerst flink met mijn armen naar voren voordat ik verder loop .
    Wij wensen jullie veel plezier in Bali .Geniet ervan.!!! Liefs Lia en Jan..

Z

• 08 September 2014 - 18:25

Roby:

Echt fantastisch!
    Ik was al jaloers, maar na het lezen van al die mooie verhalen, wordt dat alleen maar erger :-). Maar het is jullie ontzettend gegund! En al dat geklim... Jullie komen straks allebei 10 kilo lichter weer terug!

Ga vooral door met genieten van het mooie Indonesië!
    Rogier en ik gaan volgende week 3 dagen genieten van het mooie Maastricht :-)

Dikke kus van ons!

• 08 September 2014 - 20:34

Roby & Rogier:

P.S. Rogier heeft 10 oktober vrij gekregen, dus we kunnen dan gaan griezelen in Movie Park :-)