Lovina Beach - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van Rob Mo - WaarBenJij.nu Lovina Beach - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van Rob Mo - WaarBenJij.nu

Lovina Beach

Door: Rob en Mo

Blijf op de hoogte en volg Rob

11 September 2014 | Indonesië, Lovina

Hoi luitjes! Hier een berichtje vanuit Lovina. We zijn dinsdag met de veerboot naar Bali vertrokken. Dit was een klein uurtje varen. We zijn toen door het nationaal park van Barat gereden waar we al allemaal apen zagen in de bossen. Onderweg hebben we ook veel rituelen gezien. Mensen in klederdracht en bananenbladeren als mandje met daarin bloemen en wierook. Deze plaatsen ze meerdere malen per dag op verschillende plekken. Je struikelt er bijna dagelijks over dus een beetje uitkijken :-) De sfeer doet anders aan dan in Java. Je ziet veel hindoeïstische/boeddhistische beelden ipv moskeeën. We hebben een klein bungalowtje met een heerlijke tuin waar kippen, katten, gekko's etc. rondlopen. Om de hoek is het zwart vulkaanzand strand waar ook Warung Rasta zit. Een relaxed tentje waar je lekker kan eten, fruitshakes drinken en genieten van de zonsondergangen ( het is hier een uur later dan in Java en dus ook een uur later donker). Ook alle liedjes zijn voorzien van een reggae deuntje. We hebben al heerlijk rondgestruind over het strand waar heel veel dood koraal ligt. Er liggen veel vissersboten en de vissersmannen maken graag een praatje met je. Gisteren zijn we naar Lovina Beach gelopen en het centrum. Het was best een eind lopen maar het verkeer is ook een stuk rustiger hier. We hebben daar heerlijk aan het strand gezeten en het beroemde dolfijnenbeeld aanschouwd ahum! 's Avonds zijn we met het lokale bemo busje terug gegaan. Die hou je gewoon aan langs de kant van de weg en voor een paar cent ben je op je bestemming. Vanmorgen waren we alweer vroeg in de veren om dolfijnen te spotten. We gingen met z'n vieren in een bootje met een prachtig knaloranje reddingsvest aan. We hebben veel dolfijnen gezien maar ze worden wel een beetje opgejaagd door al die bootjes. De dolfijnen kwamen wel heel dichtbij super om ze zo in het wild te kunnen aanschouwen. Verder vandaag lekker rustig van het strandleven genieten en morgen vertekken we met de bus naar Ubud. We hebben de eerste twee dagen een spa/resort geboekt waar we in de watten gelegd gaan worden :-) X Rob en Mo

• 11 September 2014 - 13:13

Mieke Cijs:

Laat jullie je maar lekker verwennen! Ten volle verdiend!

Genieten maar weer!

Heel veel liefs Mieke

• 11 September 2014 - 17:23

Lia.:

Lieve Rob en Mo

Het klinkt me allemaal wat relaxter ,vooral hoe jullie nu verblijven in een eigen bungalow,met allerlei beestenboel om je heen.De dolfijnen waren zeker leuk om te zien Rob.
    Laat jullie maar lekker verwennen in de Spa ,heerlijk bij komen van alle indrukken en inspanning .
    Liefs van ons Lia.