Jakarta en het Parijs van Java - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Rob Mo - WaarBenJij.nu Jakarta en het Parijs van Java - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Rob Mo - WaarBenJij.nu

Jakarta en het Parijs van Java

Door: Rob en Mo

Blijf op de hoogte en volg Rob

01 September 2014 | Indonesië, Bandung

Hoi allemaal! Zaterdag zijn we veilig aangekomen na een lange vlucht in Jakarta. Billy Joël ;-) kwam ons 's morgens ophalen van het vliegveld en bracht ons naar een huiselijk onderkomen. We werden heel vriendelijk ontvangen door de vrouw des huizes. Heerlijk even fris douchen en bijkomen van de reis. 's Middags zijn we naar het Central Park gegaan dat was vlakbij ons verblijf. Het was een gigantisch groot winkelcentrum met een aangelegd park in het midden. Het verschil tussen arm en rijk is hier wel weer enorm. Aan de ene kant van de brug liepen we kinderen voorbij die op straat sliepen, aan de andere kant van de brug dronken we een Starbucks tussen de Tommy Hilfiger winkels. We hebben ons hier een paar uur vermaakt. We waren erg moe en zijn op tijd naar bed gegaan. Helaas voor ons was er precies voor onze kamer een feesttent opgebouwd om independence day te vieren. Het geluid was zo hard dat we lagen te trillen in bed. We hebben wel veel gelachen omdat de artiesten dachten dat ze konden zingen ahum... En als klapper kwam er ook nog vuurwerk! 's Morgens zijn we vroeg vertrokken met de taxi naar het treinstation. Gelukkig zijn we op tijd weggegaan want het verkeer stond helemaal vast er was een marathon gaande door de stad. Eenmaal in de trein hebben heerlijk van ons af kunnen kijken. Wel verbazen we ons hoe men zo kan wonen. Allemaal golfplaten, stukken hout, oude reclame borden etc. En je hebt een huis (?) De omgeving is prachtig met veel rijstterrassen en theeplantages. Na drie uurtjes waren we in Bandung. We hebben hier een piepklein maar net kamertje. Helaas door de drukte op zondag konden we geen taxi naar de stad meer krijgen. Onze enige optie was een privechauffeur met auto voor de hele dag. Dit hebben we dan ook maar gedaan. We zijn naar Saung Angklung Udjo geweest. Daar waren traditionele optredens en mochten we zelf ook meedoen op de Angklung dit was erg grappig omdat we beide geen maat konden houden :-) we hebben daarna wat bekende plekjes bekeken in Bandung en lekker gegeten. 's Avonds zijn we naar een klein atelier geweest van een familie die Wayang Golek poppen maakt. Prachtig om te zien en dit hadden we nooit zelf kunnen vinden dus wel fijn zo'n chauffeur! We hebben zelf twee mooie karakters gekocht. We hebben nog door de jeans street gewandeld heel grappig allemaal Spiderman, Batman etc. figuren op en aan de winkels. Vandaag zijn we met een chauffeur buiten Bandung naar een witte krater geweest. Heel gaaf dit te zien! Vervolgens door de theeplantages naar een theefabriek geweest waar we een uitgebreide rondleiding kregen en uiteraard thee! Ook aarbeidenvelden gezien prachtig allemaal! Bandung wordt het Parijs van Java genoemd maar het is inmiddels niet meer heel mooi maar vooral druk. Veel motoren en je staat geregeld in de file. Iedereen probeert wat Nederlands te spreken en je ziet in Bandung ook nog veel Nederlandse invloeden. Nu even chillen en straks wat te eten scoren. Morgen gaan we per trein naar Yogyakarta. Liefs Rob en Mo

• 01 September 2014 - 12:10

Mieke Cijs:

Hoi Mo en Rob,

Het klinkt super! Ik had al gezien dat jullie goed aan waren gekomen.
    Geniet lekker, veel plezier! Liefs Mieke

• 01 September 2014 - 12:46

Kiek:

Dat klinkt fantastisch leuk en alweer zoverl gezien en etvaren in die paarr dagen woh!!Lekker blijven genieten xx

• 01 September 2014 - 12:49

Lia Buter.:

Wat een boeiend verslag ,ik beleef het gewoon een beetje mee .Ik kijk uit naar het vervolg .
    Leuk dat jullie al wajang poppen hebben gekocht. Geniet verder van alles wat nog komt .Liefs Lia.

• 01 September 2014 - 12:50

Janhelle:

Super die poppen. Veel dingen nu al gedaan.!

• 01 September 2014 - 13:26

Roby:

Hey vakantiegangers!
    Leuk dat jullie ook reisverslagen maken van deze reis!
    Het klinkt nu alweer fantastisch!
    Geniet ervan saampjes en tot het volgende verslag!
    Liefs, Ro & Ro

• 01 September 2014 - 21:56

Peter En Monique Cijs:

Hi M&R,
    Mooi verslag, leuk om jullie avonturen te lezen. Geniet ervan en wij kijken uit naar het volgende bericht. Groeten & XXX uit Doetinchem.

• 07 September 2014 - 20:56

Sabine :

Ha Mo& Rob,
    Heerlijk, ze zijn er weer; de reisverslagen! Jullie hebben alweer veel gedaan en gezien! Ben benieuwd naar jullie volgende verhalen. Veel plezier en geniet ze!!

X Sabine